تکنولوژی

ایلان ماسک مدرسه ویژه می‌سازد!

طبق گزارشArs Technica ، ایلان ماسک یک مدرسه خصوصی در دفتر مرکزی شرکت SpaceX در ایالت کالیفرنیا راه اندازی کرده است.

پسران خود ماسک و فرزندان دیگر کارمندان SpaceX هم از سال 2014 در این مدرسه غیر انتفاعی که Ad Astra نام دارد، به صورت آزمایشی مشغول به تحصیل بوده‌اند. ماسک این مدرسه را با هدفی فراتر از معیارهای تدریس مدارس سنتی بنا نهاده است که هر 5 فرزند پسر وی نیز در این مدرسه تحصیل می‌کنند. ماسک در سال 2015 در مصاحبه‌ای با Chinese TV Station اعلام کرد: «به نظر من مدارس معمولی، آنطور که باید موضوعات حیاتی و کاربردی در زندگی امروزه را به بچه‌ها آموزش نمی‌دهند. من به این مشکل اندیشیدم و برای آن راه حل پیدا کردم و به نظرم راه اندازی یک مدرسه اختصاصی بهترین گزینه است.»

طبق گزارش Ars Technica، کودکان 7 تا 14 ساله با تشکیل دادن تیم، روی موضوعات انتخابی خودشان کار می‌کنند، شاگردان تقریبا هیچ تکلیف رسمی نداشته و سیستم نمره دهی نیز وجود ندارد. همچنین شاگردان می‌تواند موضوعاتی که مورد علاقه‌شان نیست را حذف کنند. در این مدرسه تاکید بسیار زیادی به روی درس‌های ریاضی، علوم، مهندسی و اخلاق اعمال می‌شود و زمان‌هایی نیز به تدریس زبان، موسیقی و ورزش اختصاص دارد.

تمام شیوه‌ها و متدهای تدریس و حتی ایده‌ی دادن لپ‌تاپ‌ به شاگردان، توسط شخص ماسک بنا نهاده شده و اجرا می‌شود. در گزارش Ars Technica آمده است که تقریبا 400 خانوار در سال 2017 برای ثبت نام فرزندانشان در این مدرسه تقاضا ارسال کرده‌اند اما این مدرسه تنها 50 شاگرد می‌پذیرد.

هنوز خیلی زود است که کسی بخواهد در مورد شیوه و متدهای تدریس در این مدرسه نظری اعلام کند. فعلا هیچ دانش آموزی از این مدرسه فارغ التحصیل نشده است. اما نکته جالب‌تر اینکه طبق گزارش‌ها مشخص شده که خود ماسک تمام هزینه‌های این مدرسه را تقبل کرده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا