تکنولوژی

جزییات سرمایه‌گذاری در هلدینگ کسب و کار نوین ایرانیان

سرمایه‌گذاری جدید روی استارت‌آپ‌های ایرانی از جمله خبرهایی است که با حساسیت زیاد از سوی رسانه‌ها و فعالان کسب و کارهای نوپا در ایران دنبال می‌شود. تازه‌ترین سرمایه‌گذاری مربوط به سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آرمانی در  هلدینگ کسب وکار نوین ایرانیان ( نت‌برگ، چیلیوری، TIK8، دکتردکتر و سرمیز) است. علیرضا صادقیان مدیرعامل این هلدینگ که خودش خبر این سرمایه‌گذاری را در توییتر نوشته به آی تی ایران می‌گوید که منابع حاصل از این سرمایه‌گذاری را روی توسعه همین پورتفوی موجود به کار خواهد گرفت و قصدی برای ورود به بازار جدیدی ندارد. 

صادقیان درباره نحوه ارزش‌گذاری 150 میلیارد تومانی این مجموعه می‌گوید:

 هم آرمانی و هم ما کارشناسان و مشاورانی داشتیم و با توجه به بیزنس پلن برآوردها به صورت علمی انجام شد و علی رغم اینکه ما ارزش‌گذاری بالاتری تعیین کرده بودیم در مذاکره این عدد را پذیرفتیم. البته از بهمن ماه که ارزش‌گذاری انجام شده تا امروز میزان ارزش هلدینگ بالاتر هم رفته است.

از صادقیان درباره این می‌پرسیم چرا صندوق جسورانه آرمانی که تا کنون سرمایه‌گذاری چندانی در فضای استارت‌‌آپی انجام نداده علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در هلدینگ کسب و کار نوین ایرانیان بوده ؟ صادقی می‌گوید: 

« صندوق آرمانی با توجه به سایز صندوق علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری خرد و متعدد نداشت و به دنبال مجموعه‌ای بود که به بلوغ رسیده باشد. از طرف دیگر ما بزرگترین هلدینگی بودیم که در این بازار جذب سرمایه‌گذاری نداشتیم. »

از صادقیان درباره میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و سهام رد و بدل شده می‌پرسیم و ترجیح می‌دهد فعلا این اعداد را اعلام نکند. 

صادقیان همچنین در مورد وضعیت فعلی کسب وکارها می‌گوید : 

در چیلیوری رشد خیلی خوبی در سال گذشته داشتیم بدون تجهیز مالی زیاد نسبت به رقبا رشدمان قابل توجه بود و خیلی راضی هستیم و تصور میکنم سال آینده این پیشرفت را به طور کامل تثبیت کنیم. 

صادقیان وضعیت فعلی استارت‌‌آپ‌های این هلدینگ را اینگونه شرح می‌دهد: 

در TIK8 امسال خبرهای بسیار خوبی را خواهید شنید. در این سرویس فروش بلیت آنلاین به دنبال ایجاد تمایز در بازاریم در اینکه تمرکزی انجام بشود تا مردم همه نیازهایشان را از طریق یک پلت‌فرم انجام دهند و فروشندگان رویداد هم مزیت داشته باشند.

نت‌برگ همچنان بزرگترین بازار تخفیف آنلاین کشور است و در آنها هم امسال یکسری افق جدید را توسعه می‌دهیم. 

استارتاپ دکتر دکتر را سال گذشته به پورتفویمان اضافه کردیم که پلتفرمی برای یافتن و نوبت گرفتن از پزشکان است. پیشرفت خیلی خوبی در این مدت داشتیم و احتمالا سرمایه‌گذاری مناسب بیرونی روی آن انجام می‌گیرد. از سال آینده کم کم در جامعه درباره دکتر دکتر خواهیم شنید. 

در مورد «سرمیز» که استارت‌اپی در مورد تهیه غذای کترینگ شرکتها و سازمانهاست با توجه به نیاز شرکت‌ها به چنین پلتفرمی و گران‌شدن غذا فرصت‌های خوبی برای رشد وجود دارد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام
    ماهان گستر طاها بزرگترین دارنده دایرکتوری های مشاغل ایران mashagheleiran.com و بزرگترین طبقه بندی و تفکیک شماره موبایل مشاغل و اصناف
    پنل ارسالSMSحتی به شماره
    تبلیغات بسته همه خطوط همراه اول ایرانسل و..
    به محله منطقه با تفکیک جنسیت رده سنی / مشاغل و اصناف به تفکیک حتی شهربا ۸۹۰ گروه شغلی
    جهت:
    تبلیغات، فروش، معرفی خدمات، اطلاع رسانی، جذب همکاری، استخدام، فروش کالا
    +989212181037

    02188424019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا