تکنولوژی

بازار داغ انیموجی‌ها

آواتارهای کارتونی این روزها برای هیچ کس جدید نیستند. قدمت این آواتارها به دوران MySpace و بازی‌هایی نظیر Second Life و The Sims بر می‌گردند. با افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، این بخش از دنیای دیجیتال نیز وارد میدان پر رقابت‌تری شده است. اپل، در کنفرانس برنامه نویسان خود که اوایل ماه جاری برگزار شد، از تازه‌ترین محصول خود در زمینه آواتارهای کارتونی دیجیتالی پرده برداشت: Memoji.

مموجی‌ها، صورتک‌های کارتونی دیجیتالی هستند که می‌توان در سیستم عامل آی‌او‌اس آنها را به شکل دلخواه درآورد. این شکلک‌ها با استفاده از قابلیت‌های تشخیص چهره  دوربین سلفی آیفون 10 ، قادر هستند بیشتر حالات چهره فرد را تقلید کنند. اپل، شکل دیگری از این قابلیت را تحت عنوان  Animoji،  پاییز سال گذشته معرفی کرد اما این شخصیت‌های کارتونی با تقلید حالات مختلف چهره فرد، شکل جدیدی به خود می‌گیرند و حرفه‌ای تر از نسخه قبلی هستند.

Customized Emoji این روزها بخش مهمی از ارتباطات دیجیتال آنلاین را شکل می‌دهند و شرکت‌های مختلف نیز به خوبی از محبوبیت این تکنولوژی آگاه هستند. به همین دلیل ایموجی‌ها بازار پر رقابتی دارند. Bitmoji  یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اختصاصی خلق این سبک از ایموجیست. این برنامه سال 2015 معرفی شد و ابتدا در بین نوجوانان بسیار محبوب شد. بیت‌موجی، از سال 2015 تا دسامبر 2016 به شدت محبوب شد و تعداد کاربرانش به میزان 5210 برابر افزایش یافت. سال 2016، شرکت Snapchat، استارت‌آپ مادر این برنامه -Bitstrips – را خریداری کرد و خیلی سریع ‌آواتارهای دیجیتالی آن را در برنامه خود تلفیق کرد.

از  آن زمان تا کنون، بیت موجی رشد بسیاری کرده و قابلیت‌های زیادی از جمله استیکرها در سبک‌های مختلف به آن اضافه شده است. در ماه سپتامبر، بیت موجی از استیکرهای دو بعدی خداحافظی کرد و وارد دنیای استیکرهای انیمیشنی سه بعدی با قابلیت واقعیت افزوده شد. مموجی‌های اپل، 9 ماه بعد معرفی شد اما نتوانست اسنپ چت را از دور رقابت خارج کند.

تا کنون طرفداران آی‌او‌اسی بیت موجی، می‌توانستند از کیبورد مخصوص پلت فرم آی‌او‌اس استفاده کنند و از بیت موجی‌ها داخل برنامه Message و دیگر اپلیکیشن‌ها بهره ببرند، و حالا قابلیت Friendmoji ها(تصاویر بیت موجی که عکس شما و مخاطب ‌مورد نظرتان را یک جا نمایش می‌دهد) نیز در دسترس کاربران اپل قرار خواهد گرفت. این اقدام اسنپ چت نشان می‌دهد که این شرکت می‌خواهد حکومت در دنیای آواتارها را حتی در حوزه استحفاظی اپل نیز محکم کند.

لازم به ذکر است که بیت موجی تنها بازیکن پرطرفدار دنیای اموجی‌ها نیست. برنامه‌های EmojiMe در آی‌او‌اس و  Zmoji در اندروید نیز بدین منظور طراحی شده‌اند. شرکت‌های بزرگ‌تر نیز به این بخش از دنیای دیجیتال علاقه خود را نشان داده‌اند. گوگل با برنامه پیغام رسان  Allo messaging app در سال 2017و سامسونگ با برنامه دوکاره انیموجی-بیت موجی  AR Emoji، نسخه‌های انحصاری خود را از شکلک‌های انیمیشنی دوربین سلفی برای کاربران خود عرضه کردند.

مرتبط : 

شکایت از اپل به خاطر انیموجی

جدیدترین قابلیت‌های iOS 12

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا