تکنولوژی

تسلا در آپدیت جدید «تمام خودکار» می‌شود

واژه «اتوپایلوت» در ابتدا ممکن است اینطور به نظر برسد که قادر است خودروی تسلا را برای شما به‌طور کامل هدایت کند اما در عمل این سیستم هنوز هم یک راننده نیمه خودکار است که تنها در صورتی که راننده تسلا روی خودرو نظارت کامل داشته و دستانش روی فرمان باشد، این سیستم می‌تواند خودروی شما را بین خطوط حفظ کرده و در موقعیت‌های مختلف سرعت شما را کاهش یا افزایش دهد و یا حتی ترمز بگیرد.

با این حال ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا ادعا کرده که آپدیت نرم‌افزاری جدیدی که قرار است آگوست امسال برای خودروهای این شرکت ارائه شود، سیستم اتوپایلوت خودرو را بیش از پیش مسئولیت‌پذیر می‌کند و وظایف راننده را بسیار کمتر از قبل خواهد کرد و از این طریق سیستم اتوپایلوت را به معنای واقعی‌ خود نزدیک‌تر خواهد کرد. ماسک در توییت جدید خود در روز یک‌شنبه اعلام کرد آپدیت نسخه 9.0 تسلا شامل تغییرات گسترده‌ای در سیستم اتوپایلوت نسخه 2.0 روی خودروهای این شرکت ایجاد می‌کند.

طبق آنچه که ایلان ماسک در توییت جدید خود ادعا کرده، پس از دریافت این آپدیت سیستم راننده خودکار تسلا قادر خواهد بود به‌ تنهایی کنترل کامل خودرو را در دست بگیرد. البته اینکه سیستم جدید تسلا می‌تواند خودرو را به‌طور کامل هدایت کند به این معنی نیست که راننده می‌تواند با خیال راحت تا مقصد چرت بزند چراکه هنوز هم قوانین و محدودیت‌های ویژه‌ای برای خودروهای اتوماتیک در سطح جاده‌ها و خیابان‌ها وجود دارد.

در وبسایت تسلا هم در صفحه اتوپایلوت قسمت جدیدی راه‌اندازی شده که «فول اتوپایلوت» دارد. در این بخش علاوه بر محدودیت‌های رانندگی خودکار، به توانایی‌های جدید سیستم اتوپایلوت تسلا اشاره شده است. در این بخش از سایت آمده که «در آپدیت نرم‌افزاری جدید تسلا کافی است رانندگان مقصد را به خودرو اعلام کنند.»

آپدیت نسخه 8.0 تسلا که آخرین نسخه از سیستم اتوپایلوت این خودرو محسوب می‌شود، باعث بهبود چشمگیری در وضعیت سیستم خودکار خودرو شده است. پس از انتشار آپدیت نسخه 8.0 سیستم کنترل خودکار فرمان، تغییر لاین، ترمز گیری، پارک کردن و کنترل سرعت با سرعت و دقت خیلی بیشتری همراه شده است.

برای بهره‌مندی از تکنولوژی اتوپایلوت، خریداران بایستی مبلغ 5 هزار دلار اضافه بر قیمت نهایی خودرو به شرکت تسلا پرداخت کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا