تکنولوژی

یاهو مسنجر 27 تیر تعطیل می‌شود

ظاهرا کار برای یکی از اولین برنامه‌های پیام رسان دنیا یعنی «یاهو مسنجر» به پایان خط رسیده. شرکت Verizon امروز اعلام کرد قصد دارد یاهو مسنجر را در تاریخ 17 جولای ( 27 تیر 97 )  برای همیشه متوقف کند و حالا این شرکت از کاربران خواسته که به برنامه پیام رسان جدید این شرکت با نام «Squirrel» ملحق شوند.

در بیانه این شرکت آمده: «به‌خوبی می‌دانیم که کاربران وفادار بسیاری وجود دارند که از همان روز اول با سرویس یاهو مسنجر بوده‌اند. همینطور که چشم‌انداز ارتباطات هر روز تغییر می‌کند و گسترش می‌یابد، ما هم به دنبال ساخت و معرفی ابزارهای ارتباطاتی جدید هستیم تا بتوانیم خودمان را با نیازهای روز کاربران همگام کنیم.»

در ادامه شرکت از کاربران خواسته تا هرچه سریع‌تر به برنامه Squirrel ملحق شوند. این اپلیکیشن از ماه می امسال در مرحله تست نسخه بتا بوده است. Squirrel در حال حاضر از طریق دعوت دیگر کاربران قابل استفاده است اما شرکت گفته پس از توقف فعالیت یاهو مسنجر در 17 جولای، این اپلیکیشن هم برای عموم قابل استفاده خواهد بود.

ضمنا شرکت اعلام کرده کاربران می‌توانند تا 6 ماه آینده تاریخچه چت‌های خود را از یاهو مسنجر دانلود کنند. البته با وجود اینکه امکان دانلود دیتای چت‌های یاهو مسنجر وجود دارد اما انتقال آنها به درون یک اپلیکیشن دیگر امکان‌پذیر نیست.

باید قبول کرد تعطیل کردن یاهو مسنجر اقدامی منطقی از طرف شرکت Verizon بوده. این شرکت پس از به خدمت گرفتن یاهو در سال 2016 سریعا اعلام کرد در حال راه اندازی یک بخش جدید با نام «Oath» است تا از این طریق شرکت را با کمپانی AOL تلفیق و تحکیم کند. اکتبر 2017 شرکت Verizon اعلام کرد که پیام رسان AIM که به شرکت AOL تعلق داشت نیز برای همیشه از دسترس خارج شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا