تکنولوژی

لپتاپ زنبوک پرو ایسوس | ZenBook Pro

شرکت ایسوس در جریان رخداد «کامپیوتکس» از لپتاپ جدید خود با نام «ZenBook Pro» به عنوان جدیدترین عضو از خانواده لپتاپ‌های رده بالای این شرکت رونمایی کرد. نکته قابل توجه این لپتاپ اینکه زنبوک پرو در قسمت تاچ‌پد به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است. نتایج اولین بررسی‌ها از این «اسکرین پد» جدید زنبوک هم عملکرد قابل توجه آن را نشان می‌دهند.

برخلاف تاچ بار غیر کاربردی مک‌بوک‌های جدید شرکت اپل، اسکرین پد زنبوک باعث حذف هیچ دکمه فیزیکی نشده است. این نمایشگر دقیقا جای همان تاچ‌پد که در دیگر لپتاپ‌های دنیا وجود دارد قرار گرفته و عملکرد آن هم دقیقا مشابه تاچ‌پدهای معمولی است. با وجود این تشابه، ایسوس معتقد است که اولین تاچ‌پد هوشمند را به دنیای لپتاپ‌ها معرفی کرده چراکه این اسکرین پد می‌تواند به عنوان یک نمایشگر چند کاره لمسی هم عمل کند. می‌توان گفت اسکرین پد زنبوک پرو نوعی اسمارت‌فون است که در یک لپتاپ ویندوزی به‌کارگرفته شده است.

این اسکرین پد 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 × 1080 می تواند به عنوان اجرا کننده اپلیکیشن‌ها، ماشین حساب، تقویم، صفحه کلید اعداد و خیلی موارد دیگر هم استفاده شود. این اسکرین پد همچنین قادر است با استفاده از یکی از افزونه‌های کروم ویدیوهای یوتیوب را هم برایتان پخش کند. با اینکه ممکن است کار کردن با این نمایشگر کوچک در ابتدا کمی گیج کننده باشد، اما در کل باید اعتراف کرد ایسوس در زمینه طراحی و تولید اولین اسکرین‌ پد دنیا بد هم عمل نکرده است. ضمنا سطح این اسکرین‌ پد به شکل مات طراحی شده و هنگام استفاده حس خوبی را به کاربر القا می‌کند.

 

ایسوس برای به‌کارگیری برنامه‌های آفیس در این اسکرین پد با مایکروسافت همکاری کرده است  بنابراین با استفاده از این اسکرین پد می‌توانید به میانبرها و تنظمیات نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت دسترسی سریع داشته باشید. ضمنا این اسکرین پد می‌تواند به عنوان پخش کننده‌ موزیک و ویدیوهای داخل لپتاپ هم استفاده شود و طبق ادعای ایسوس حتی از کلیدهای کنترل موزیک در سرویس اسپاتیفای هم پشتیبانی می‌کند. سازنده زنبوک پرو قصد دارد کیت برنامه نویسی این اسکرین پد را هم برای برنامه‌نویسان علاقه‌مند منتشر کند. ایسوس همچنین وبسایتی راه‌اندازی کرده و برنامه‌های منتخب برای این لپتاپ را در آن برای دانلود عرضه کرده است. البته اکثر این برنامه‌ها در ویندوز استور هم یافت می‌شوند و با توجه به سوابق قبلی ایسوس، نمی‌توان اطمینان داشت که این وبسایت بتواند موفقیت قابل توجهی کسب کند.

مشخصات فنی زنبوک پرو:

ابعاد: 365 × 251 × 18.9 میلی‌متر

وزن: 1.88 کیلوگرم

پردازنده: Intel Core i9-8950HK و Core i7-8750H و Core i5-8300H

نمایشگر: نمایشگر ال‌سی‌دی 15.6 اینچی 4K یا نمایشگر ال‌سی‌دی 1080p

گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1050 Ti 4GB

رم: تا 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 1 ترابایت یا 512 گیگابایت PCLe SSD یا 512 گیگابایت و یا 256 گیگابایت SATA SSD

پورت‌ها: 2 درگاه یواس‌بی نوع A، 2 پورت یواس‌بی 3.1 نسل 2 نوع C به همراه تاندربولت 3، 1 پورت HDMI 1.4، درگاه کارت میکرو اس‌دی

باتری: 71 وات در ساعت، حدود 10 ساعت دوام

علاوه بر تاچ ‌پد نوآورانه، ایسوس در زنبوک پرو ویژگی‌های قابل توجه دیگری را هم به‌کارگرفته است. مدل 15.6 اینچی این لپتاپ به نمایشگر 4K مجهز شده و از آنجایی که حاشیه اطراف صفحه نمایش آن بسیار جزئی است، سایز لپتاپ به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده و ابعاد آن بیشتر به لپتاپ‌های استاندارد 14 اینچی شباهت دارد. نسخه 14 اینچی این لپتاپ هم سایزی مشابه مکبوک‌های 13 اینچی شرکت اپل دارد.

زمانی که از این اسکرین پد به منظور کنترل موزیک استفاده کردیم، کیفیت صدای خروجی اسپیکرها واقعا بی‌نظیر بودند. ایسوس در این لپتاپ از سیستم پخش صوتی شرکت «هارمن کاردون» استفاده کرده و باید اعتراف کرد کیفیت صدای خروجی زنبوک پرو در مقایسه با لپتاپ‌های رقیب خود در بازار یک پله بالاتر است.

نسخه 14 اینچی این لپتاپ دارای لولای مدل Ergolift شرکت ایسوس است که هدف از به‌کارگیری این نوع لولا امکان تایپ آسان‌تر برای کاربران است. مزایای این نوع طراحی در طولانی مدت واقعا ارزشمند است و از طرف دیگر ایسوس هیچکدام از عناصر اصلی طراحی لپتاپ را قربانی این لولا نکرده است. با اینکه معمولا طرفداران لپتاپ‌های سایز کوچک‌تر بیشتر هستند، اما نمی‌توان ادعا کرد مدل 14 اینچی این لپتاپ در مقایسه با مدل 15.6 آن مناسب‌تر و پرطرفدارتر خواهد بود و این مسئله تنها به لطف طراحی هوشمندانه ایسوس در ساخت زنبوک پرو محقق شده است. البته در بحث مشخصات فنی، نسخه 15.6 زنبوک پرو به قطعات سخت‌افزاری قدرتمندتر مجهز شده است.

ایسوس قصد دارد زنبوک پرو 15 اینچی را از اواسط ماه جولای برای فروش عرضه کند که قیمت مدل پایه آن 2299 دلار اعلام شده است. مدل 14 اینچی این لپتاپ هم قرار است 3 ماهه چهارم امسال روانه بازار شود که البته گفته می‌شود این مدل می‌تواند تا 14 ساعت دوام باتری داشته باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا