تکنولوژی

آیپد با حاشیه کم یا کلا بدون حاشیه؟

آیپد مجهز به فیس‌آیدی یا حداقل آیپد فاقد دکمه هوم به احتمال زیاد امسال یا سال آینده رونمایی می‌شود. تغییرات جدید آی‌اواس 12 برای آیپد و پیش‌بینی‌های مختلف کارشناسان از جمله «مینگ چی کو» تحلیل‌گر شرکت KGI Securities این مسئله را کاملا تایید می‌کنند. حال با توجه به این پیش‌بینی‌ها بسیاری از افراد طرح‌های مختلفی را از آیپد جدید اپل که احتمالا با بریدگی بالای نمایشگر معرفی می‌شود منتشر کرده‌اند. در این گزارش البته 2 طرح که احتمال به واقعیت تبدیل شدن آنها ییشتر است مورد بحث قرار گرفته‌اند.

چرا آیپد به بریدگی بالای نمایشگر نیاز ندارد؟

بریدگی بالای نمایشگر در اصل حاوی 8 اجزای مختلف از جمله سنسور نور، اسپیکر، سنسور محیط، لنز دوربین و .. است و در کنار این بریدگی کمی فضا برای نمایش ناتیفیکیشن‌ها، آنتن گوشی و ساعت وجود دارد. اگر اپل بخواهد فیس آیدی را به آیپد بیاورد، بنابراین تنها 4 سنسور نیاز خواهد بود و از طرف دیگر ابعاد آیپد خیلی بزرگتر از ابعاد آیفون است و بریدگی بالای نمایشگر خیلی به چشم نخواهد آمد. بنابراین بریدگی بالای نمایشگر هم خیلی کوچکتر از بریدگی روی آیفون 10 خواهد بود اما قضیه این است که بریدگی بالای نمایشگر زمانی استفاده می‌شود که حاشیه اطراف نمایشگر بسیار کم باشد و از طرف دیگر دلیل منطقی برای اپل وجود ندارد که بخواهد حاشیه اطراف نمایشگر آیپد را مثل آیفون 10 باریک طراحی کند.

بنابراین با کاهش مقداری از پهنای حاشیه اطراف صفحه نمایش آیپد می‌توان از قرار گرفتن بریدگی در قسمت بالایی آیپد جلوگیری کرد. ضمنا باید به این مسئله توجه داشت که در دست گرفتن آیپد بدون حاشیه اطراف نمایشگر کار بسیار دشواری خواهد بود چرا که آیپد دیوایسی است که باید با 2 دست از آن استفاده کرد و در صورت حذف کامل حاشیه اطراف صفحه مانند آیفون 10، احتمال برخورد کف دست با صفحه نمایش به‌صورت اتفاقی بسیار زیاد خواهد بود.

شاید هم بریدگی وجود داشته باشد!

یکی از تغییرات جزئی که در آی‌اواس 12 برای آپید دیده شد، تغییر نوار وضعیت بالای صفحه بود که ساعت از وسط صفحه مقداری به سمت چپ انتقال داده شده است. این تغییر مکان ساعت در بالای صفحه باعث شده قسمت میانی نوار بالایی صفحه برای میزبانی از بریدگی بالای نمایشگر آماده شود. علاوه بر این، بریدگی بالای نمایصفحه نمایش آیفون 10 به یکی از شاخصه‌ها در شناخت برند اپل تبدیل شده است و احتمال استفاده از این طرح با توجه به اینکه اپل علاقه زیادی به مشابه و یکدست ساختن دیوایس‌هایش دارد، بسیار زیاد است.

البته سوالات زیادی درباره این طرح وجود دارد و بسیاری مایلند بدانند حاشیه اطراف نمایشگر تا چه اندازه قرار است باریک شود و اینکه اپل برای جلوگیری از برخورد تصادفی کف دستان با نمایشگر چه اقداماتی انجام خواهد داد. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل بالاخره کدام طرح را برای آیپد نسل جدید خود انتخاب می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا