تکنولوژی

جدیدترین قابلیت‌های آی او اس ۱۲ برای آیفون و آی‌پد

از قبل هم پیش بینی می شد که اپل در هنگام معرفی آی او اس ۱۲ در کنفرانس برنامه نویسان خود بیشتر روی بهبود کارآیی و رفع باگ‌ها تمرکز داشته باشد و این موضوع تا اندازه‌ای هم درست از آب در آمد.

کریگ فدریقی معاون اپل و کسی که بیشتر از همه روی صحنه حاضر شد در ابتدای این مراسم گفت که آی او اس ۱۲ تا دو برابر کارآیی بهتری دارد اما با این حال در ادامه مراسم امکانات جدید قابل توجهی به سیستم عامل آیفون و آی‌پد اضافه شده است. امکاناتی مانند Memoji ، چت گروهی با فیس‌تایم، نوتیفیکیشن گروهی، Screen Time  و … 

جدید: مشکلات آی او اس ۱۲ و راه‌حل‌های آن

سیستم عامل آی او اس ۱۲ روی تمام دستگاه‌هایی که آی او اس ۱۱ دارند می‌تواند نصب شود. 

سریع‌تر، سریع‌تر، سریع‌تر

اپل روی اینکه آي او اس سریع‌تر شود بسیار تمرکز دارد حتی هنگام نصب روی آیفون یا آی‌پد. کریگ فدریقی گفته است که هنگام تست این سیستم عامل جدید روی آیفون ۶ پلاس اپلیکیشن‌ها تا ۴۰ درصد سریع‌تر اجرا شده‌اند، کیبورد سیستم ۵۰ درصد سریع‌تر شده و اپلیکیشن دوربین هم ۷۰ درصد سریع‌تر باز می‌شود.

Screen Time

اپل هم حالا همانند گوگل می‌خواهد کاربران توازنی را بین استفاده از اپلیکیشن‌ها و زندگی واقعی‌شان ایجاد کنند. امکان Screen Time در آی او اس ۱۲ میزان زمان سپری شده شما روی دستگاه و اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند ( گیم‌، شبکه‌های اجتماعی و … ) و گزارش هفتگی رفتاری شما را ارایه می‌دهد.

همانند اندروید P شما می‌توانید در سیستم عامل جدید اپل هم محدودیت زمانی روی استفاده از اپلیکیشن‌ها بگذارید. اگر از میزان مجاز بگذرید سیستم عامل به شما هشدار می‌دهد. البته شما می‌توانید میزان زمان تعیین شده را تغییر دهید اما اپل این امکان را به خصوص برای پدر ومادرها بسیار جذاب دانسته چون از طریق آن می‌توانندمیزان استفاده فرزندانشان را از اپلیکیشن‌ها مشاهده و مدیریت کنند.  

نوتیفیکیشن گروهی 

یکی از بزرگترین ضعف های اپل مدل نوتیفیکیشن آن بود که حالا در آی او اس ۱۲ با نوتیفیکیشن گروهی رفع شده است. به این ترتیب  مثلا به جای اینکه نوتیفیکیشن‌ها به شکل تاریخی زیر هم قرار گیرد  مجموعه توتیفیکیشن‌های مرتبط یک اپلیکیشن یا یک شخصی که به شما پیام داده در یک دسته بندی قرار می‌گیرند. 

 

 

انیموجی‌های جدید و تشخیص زبان

آنچنانکه اتنظار می‌رفت اپل انیموجی‌های جدیدی را به آی او اس ۱۲ اضافه کرده است. نخستین بار اپل در آیفون ۱۰ انیموجی‌ را معرفی کرد و از طریق آن حرکات چهره و چشم شما قابل شناسایی بود اما حالا زبان هم به اینها اضافه شده ضمن اینکه چندین انیموجی جدید روح، کوالا، ببر و  ترایناسور رکس به قبلی ها اضافه شده است. 

 

 

Mimoji

اما یکی از بهترین امکانات آی او اس Mimoji یا ساختن یک ایموجی یا آواتار با استفاده از چهره شماست. میموجی البته امکانی است که پیش از این سامسونگ هنگام معرفی گلکسی اس ۹ هم به ما نشان داد اما به نظر می‌رسد اپل روی آن خیلی کار کرده است. با استفاده از این امکان شما یک کارکتر شبیه به خودتان درست می‌کنید که حتی جزییات آن را می‌توانید تعیین کنید مثل رنگ پوست یا مو و مدل آن و سپس میتوانید آن را در چت برای دوستانتان بفرستید

 فیس‌تایم گروهی

چت فیس‌تایم در آی اواس ۱۲ به جای گفت و گوی دو نفره حالا به گفت و گوی سه ، چهار ، ۱۰ تا ۳۲ نفره تبدیل شده است. فیس‌تایم گروهی هم روی آی او اس هم مک اواس پشتیبانی می‌شود. وقتی یکی از کاربران در ویدیوی گروهی شروع به صحبت می‌کند تصویر او بزرگتر در صفحه دیده می‌شود. اگر از مدل گفت و گوی تصویری عادی خسته شدید هم می‌توانید از انیموجی یا میموجی به جای تصویر خودتان استفاده کنید. 

 

واقعی مجازی بهتر 

اپل به کمک شرکت پیکسار در حال کار روی فرمت تصویری اختصاصی برای واقعیت مجازی است. اسم این فرمت USDZ است و کریگ فدریقی می‌گوید که چندین شرکت از جمله ادوبی، Autodesk و Sketchfab اعلام کرده‌اند که اپلیکیشن‌هایشان را با این فرمت می‌سازند.

اپلیکیشن اندازه 

اپل در مراسم دیشب اپلیکیشن MEASURE رو معرفی کرد که به کمک واقعیت مجازی می‌تواند ابعاد اجسام مختلف را صرفا از طریق نگاه کردن از پشت دوربین دستگاه به شما نشان دهد. از سطح یک میز گرفته تا ابعاد یک قاب عکس از این طریق به سرعت روی صحفه نمایش دستگاه دیده می‌شود.

ARKIT 2

اپل تلاش می‌کند که تمام گفت و گوها پیرامون واقعیت مجازی روی موبایل را به سمت خودش برگرداند و فریم ورک تولید اپلیکیشن ARKIT 2  تلاشی در این جهت است که در مراسم دیشب معرفی شد. 

 

 

عکس

اپلیکیشن عکاسی هم تغییراتی در آی او اس ۱۲ داشته از جمله اینکه جست و جوی پیشنهادی به کاربر ارایه می‌دهد همچنین فیلترهای پیشنهادی برای تغییرات روی عکس را به شما پیشنهاد می‌دهد. به جز این دوستانی که عکسی را در یک میهمانی با شما به اشتراک بگذارند شما این امکان را می‌یابید که همه عکسهای او از همان میهمانی را بلافاصله به او ارسال کنید. 

دستیار صوتی سیری

اپل می‌گوید که سیری محبوب‌ترین دستیار صوتی در جهان است! حالا اپل به اپلیکیشنهای بیشتری اجازه می‌دهد از سیری استفاده کنند به این ترتیب اپلیکیشن‌های دیگر این  اجازه را یافته‌اند که میانبری بسازند که با سیری کار می‌کند. مثلا اگر بگویید سیری من کلیدهایم را گم کرده‌ام میانبر اپلیکیشن Tile آن را باز می‌کند و شروع به یافتن کلیدهایتان می‌‌کند.

اپل همچنین میان‌بر اپلیکیشن را برای کاربرانی عرضه کرده که می‌خواهند چندین کار را با یک حرکت انجام دهند مثلا  وقتی به دستیار صوتی بگویید که به سمت خانه می‌روید  هم اپلیکیشن نقشه  مسیریابی را آغاز میکند  و هم ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌تان از آیفون شروع به پخش می‌کند.

اپلیکیشن سهام 

بعد از سالها اپل دستی هم به اپلیکشن سهام خود کشیده و آن را به آیپد هم آورده است و البته بخش اخبار را هم از Apple News به آن اضافه کرده است. خود اپلکیشن Apple News هم تغییرات اندکی در دیزاین خود داشته است. 

ضبط صدا روی آی پد 

اپلیکیشن Voice Memos حالا روی آی پد هم آمده و با آی کلاد سینک می‌شود. حالا اگر روی آیفون چیزی ضبط کنید روی آی پد هم به آن دسترسی دارید و بالعکس.

آی بوکس به اپل بوکس تبدیل شد

اپلیکیشن iBooks با تغییر برندینگ به Apple Books تبدیل شده است. به همراه تغییر دیزاین تغییرات دیزاینی را هم در این اپلیکیشن شاهد هستیم. 

مرتبط : 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫60 دیدگاه ها

  1. سلام من ايفون ايكس دارم و ابديت كردم به اي يو اس ١٢.١ ولي مشكل خاصي پيدا كرده وقتي هنسفري ايرپاد رو متصل ميكنم كسي تماس ميگره تاچ گوشي كار نميكنه و گوشي توي هنگ ميره لطفا راهنمايي كنيد منو ممنون ميشم

  2. سلام من صبح ios12.1رو نصب کردم اما گوشیم خیلی کند سارژ میشه و گوشیم هم xایا این مشکل هم برای شما پیش اومده ضمنا بعضی از حروف کیبورد فارسی هم باید چند بار بزنی تا تایپ بشه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا