تکنولوژی

پاسخ جالب ایلان ماسک به مدیرعامل بویینگ

زمانی رقابت فضایی بین شوروی و آمریکا همگان را به خود مشغول کرده بود و حالا این رقابت فضایی بین شرکت‌های خصوصی به وجود آمده است. 

بویینگ می‌گوید روی سیاره سرخ – مریخ – زودتر از شرکت اسپیس‌ایکس قدم خواهد گذاشت. ایلان ماسک بنیانگذار اسپیس ایکس یک پاسخ کوتاه به این ادعا داده است : « انجامش بده»

این جنگ لفظی زمانی شروع شد که دنیس مویلنبرگ مدیرعامل بویینگ در یک مصاحبه با مجله Street  گفت: بسیار به این موضوع باور دارم که اولین انسانی که به مریخ قدم خواهد گذاشت با موشک بویینگ به آنجا رسیده است. 

بنیانگذار مجله Street این نقل قول را در توییتر به اشتراک گذاشت و ایلان ماسک هم در توییتر در دو کلمه به آن جواب داد: Do it 

اسپیس ایکس قرار است در سال ۲۰۲۲ طی یک ماموریت تجهیزات مورد نیاز برای اقامت فضانوردان را به مریخ بفرستد. این شرکت ارسال فضانورد به مریخ را برای دو سال بعد یعنی ۲۰۲۴ در نظر گرفته است نام راکت اسپیس ایکس برای این ماموریت در نظر گرفته شده BFR است. ایلان ماسک قبلا گفته که این نخستین قدم‌ها برای ساخت اقامت‌گاهی برای زندگی انسان‌ها در مریخ است.

بسیار جالب خواهد بود اگر BFR اسپیس ایکس به مریخ برسد و متوجه شود قبل از آن موشک بویینگ در مریخ فرود آمده است. بویینگ با همکاری ناسا روی پروژه‌ای برای برای اعزام انسان به ورای ماه و در عمق فضا کار می‌کند. 

کلمات کوتاه ایلان ماسک نشان‌گر رقابت شدیدی در این عرصه است فضای رقابتی که یک گوشه دیگر آن هم جف بزوس بنیانگذار آمازون با موشک Blue Origin  در آن حضور دارند. 

زمان مشخص کرد که کدام پروژه زودتر از همه بر مریخ فرود خواهد آمد و برنده این رقابت خواهد بود. 

مرتبط: 

خصوصی سازی ناسا تا سال ۲۰۲۴

اسپیس ایکس اینترنت را فضایی می‌کند

فیلم : پرتاب موفق فالکون هوی اسپیس ایکس

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا