تکنولوژی

۴ اشتباه بزرگ سامسونگ

آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ شاید بزرگ‌ترین شکستی است که از سامسونگ به ذهن ما می‌رسد؛ اتفاقی که حتی وفادارترین طرفداران آن را از ادامه خرید این محصول پرفروش منصرف کرد.

اما این اولین اشتباه بزرگی نیست که سامسونگ مرتکب شد؛ موارد دیگری نیز وجود دارد که بزرگ‌ترین تولیدکننده اندروید در جهان انجام داده است:

 

۱. آتش گرفتن گلکسی نوت ۷: این اتفاق فاجعه‌ای بود که برای سامسونگ اتفاق افتاد. مدیران این شرکت به‌طور رسمی از مردم عذرخواهی کردند و تحقیقات سامسونگ بیان کرد که علت آتش گرفتن گلکسی نوت ۷، باتری آن بوده است. ظاهرا یکی از اشتباهاتی که سامسونگ در پروسه تولید نوت۷ مرتکب شد، این بود که این گجت را برای ارزیابی به آزمایشگاه‌های رسمی تحویل نداده و فرایند عیب‌یابی را در لابراتوارهای خودش انجام داده بود. این کار ممکن است برای کاهش هزینه‌ها یا جلوگیری از لو رفتن محصول پیش از رونمایی رسمی باشد.

 

۲. منتشر کردن گلکسی S۶ جدید به‌جای گلکسی نوت ۵: اگر نگاه دقیق‌تری به هر دو گوشی بیندازیم، کاملا واضح است که یک قلم S-Pen در یک سمت و یک صفحه منحنی‌شکل در سمت دیگر، تنها وجه تمایز واضح این دو تلفن همراه است و این دو گوشی واقعا یکسان هستند. در تلاش سامسونگ برای بیشتر جذاب کردن محصولات گران‌قیمت خود، تعدادی از فاکتورهای خاص و همچنین بعضی تجهیزات مانند محل قرار دادن کارت حافظه و باتری قابل‌تعویض، از این محصولات حذف شدند. مسلما، وقتی راه‌حل‌های بی‌شمار بی‌سیم و فضای ابری وجود دارد، اینکه آیا این ویژگی‌ها در تلفن همراه ضروری هستند یا خیر جای بحث دارد؛ اما طرفداران سامسونگ کاملا مشخص کرده‌اند که خواهان حافظه و باطری‌های قابل گسترش هستند و به نظر می‌رسد سازنده به این موارد بی‌اعتنایی کرده است.

 

۳. شروع روند گوشی‌های هوشمند کوچک: بیایید روراست باشیم، هیچ‌کس گوشی‌های هوشمند کوچک یا مین‌ اسمارت‌فون‌ها را دوست ندارد. آنها باید فورا متوقف شوند. وقتی به دنبال مقصر می‌گردید، می‌توانید نگاهی به مسیر سامسونگ بیندازید. پس از خطاهای گلکسی‌مینی و گلکسی‌مینی۲، این شرکت تصمیم گرفت تا این مجموعه‌‌ها را با یک ورژن کوچک از گلکسی اس۳ ادامه دهد. گرچه این حرکت ممکن است یک حرکت هوشمندانه از یک چشم‌انداز تجاری باشد- جذب مشتریانی که می‌خواهند بدون هزینه زیاد صاحب یک محصول گران‌قیمت شوند- اما گلکسی اس۳ تقریبا هیچ شباهتی به یک محصول باکیفیت نداشت.

 

۴. کپی از اپل: ممکن است تصور کنید شرکتی مانند سامسونگ که توانسته است گوشی‌های بسیاری بفروشد نیاز به تقلید از بزرگ‌ترین رقبایش- در این مورد شرکت اپل- ندارد اما متاسفانه این‌طور است. به‌عنوان مثال، گلکسی اس۶ از طراحی تلفن‌های اپل به چندین روش تقلید می‌کند. این تولیدکننده کره‌ای حتی زمان شروع گلکسی تب S۲ از سبک تصویر تبلیغاتی که برای آیپد استفاده شده بود کپی کرد.

 

اگر سامسونگ به این مسیر ادامه دهد، ممکن است سهم خود از بازار نوظهور تلفن‌های همراه که در آن مصرف‌کنندگان کمتر به دنبال وفاداری و بیشتر متمرکز بر حقایق هستند را از دست بدهد.

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا