تکنولوژی

دلایل افت کیفیت شبکه به روایت مدیرعامل آسیاتک

در حالی که مدیرعامل شاتل دیروز در انتقاداتی تلویحا مسوولیت اختلالات اینترنت اخیر را به شرکت زیرساخت نسبت داده بود مدیرعامل آسیاتک در گفت و گو با سایت خبری سیتنا گفته در جلسه‌ای با حضور همه شرکت‌ها به جز شاتل موارد اختلال بررسی و برطرف شد. 

هفته قبل وزیر ارتباطات خواستار رفع اختلالات اینترنتی در اپراتورهای موبایل شده بود و  به دنبال آن سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که ۸۵ درصد اختلالات برطرف شده است. 

محمد علی یوسفی زاده مدیرعامل آسیاتک تایید کرده این اختلالات به شرکتهای اینترنتی مربوط شده است. او  در گفت و گو با سیتنا گفته درخواست اتصال زیاد مابین گوشی‌های موبایل و سرورهای تلگرام به دلیل فیلترینگ به مانند یک حمله سایبری عمل می‌کند. این اتفاق باعث بالا رفتن CPU روترهای شبکه و نیز در بسیاری موارد هنگ شدن مودم سمت مشترک می‌شد. این اتفاق باعث کاهش شدید کیفیت شبکه شده بود.

به گفته یوسفی زاده این موارد و موارد دیگری چون اختلال در اتصالات SSL با حضور همه شرکتها به جز شاتل بررسی شده و راهکارهای برطرف سازی آن جمع بندی شد. یوسفی زاده گفته است :اکنون با اقدامات همه جانبه، بخش زیادی از مشکلات حل شده و میزان تماس و شکایات مشتریان با مراکز تماس شرکت‌ها به حد نرمال سابق بازگشته است و پارامترهای کیفی شبکه در حدود قابل قبول قرار گرفته است.

مدیرعامل شاتل دیروز در گفت وگویی خاطر نشان کرده بود فیلترینگ تلگرام که طی چند هفته­ ی گذشته اختلالات بسیار جدی در شبکه­ اینترنت کشور ایجاد کرده که به کلی از اختیار ما خارج است. در حقیقت، ما در کیفیت پهنای باند اینترنت که به دست­مان می­رسد دخل و تصرفی نداریم

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا