تکنولوژی

اسکنر اثر انگشت فراصوت اپل

گزارش‌ها حاکی از این است که اپل در حال توسعه اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک یا فرا صوتی است که برای تعبیه به زیر صفحه نمایش طراحی می‌شود. خبر بد اینکه احتمالا ما هرگز این قابلیت را روی یک آیفون نخواهیم دید و این در حالی است که سامسونگ نیز در حال توسعه تکنولوژی مشابهی برای تعبیه در گوشی گلکسی اس 10 خود است.

پتنت اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک اولین بار توسط شرکت کُره‌ای Chosun معرفی شد. اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایشی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، از نور استفاده می‌کنند تا جزئیات اثر انگشت را تحلیل کنند اما اسکنر اولترا سونیک، از مقیاس دقیق‌تری برای این کار بهره می‌برد و همچنین هزینه استفاده از آنها در محصولات دیجیتال، گران‌تر از مدل‌های معمولی نخواهد بود.

طبق گزارش‌ها و شایعاتی که تا کنون منتشر شده، احتمال دارد سامسونگ در محصول بعدی خود از این سنسور اثر انگشت فراصوت استفاده کند اما پیش‌بینی می‌شود اپل هرگز از این دست آورد در دستگاه‌های خود بهره نبرد. آیفون X از قابلیت‌های فیس آی‌دی یا تشخیص چهره استفاده کرده و ادعا می‌کند که این سیستم 20 برابر از اثر انگشت امن‌تر است. بازخوردی که از سوی کاربران آیفون X نیز دریافت شد، عملا بسیار مثبت بوده و حالا که این تکنولوژی تاثیر خوبی داشته بعید به نظر می‌آید که اپل بخواهد به این زودی از آن دست کشیده یا آن را تغییر دهد.

اما سامسونگ به احتمال قوی در گوشی گلکسی اس 10که در سال 2019 عرضه خواهد شد،  از اسکنر زیر صفحه نمایش اثر انگشت بهره خواهد برد. گوشی جدید اپل نیز تا سپتامبر از راه خواهد رسید و عملا با گوشی گلکسی اس 9 ( مدلی که طبق شایعات، قرار نیست اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش داشته باشد)رقابت خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود که آیفون جدید اپل، شباهت زیادی به آیفون X داشته باشد و این بدین معنیست که صفحه نمایش، تنها جا بری قابلیت فیس آی‌دی خواهد داشت. همچنین کاهش قیمت و افزایش سایز صفحه نمایش نیز در مدل بعد آیفون پیش‌بینی می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا