تکنولوژی

مایکروسافت سرفیس هاب ۲

مایکروسافت روز گذشته نسل جدید صفحه نمایش بزرگ مخصوص اتاق کنفرانس را با نام Surface Hub 2 رونمایی کرد. 

مدل قبلی سرفیس هاب در سال ۲۰۱۶ تولید شد که یک مدل ۵۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p و یک مدل 4K با اندازه ۸۴ اینچی بود. حالا نسخه جدید یعنی سرفیس هاب ۲ یک صفحه نمایش ۵۰.۵ اینچی با رزولوشن بالاتر از 4K ، نسبت تصویری 3:2 و نوار حاشیه بسیار باریک است. انتخاب این نسبت تصویری به این دستگاه امکان چرخیدن به حالت عمودی  هم می‌دهد چیزی که مایکروسافت هم روی آن به عنوان یک قابلیت تاکید دارد.

چرخش صفحه نمایش از حالت عمودی به افقی ایده هوشمندانه‌ای است که مایکروسافت آن را از سرفیس بوک قرض کرده است. 

مایکروسافت اطلاعات بیشتری در مورد سرفیس هاب ۲ نداده است حتی زمان عرضه یا قیمت دقیق آن اما گفته شده که این محصول در سال ۲۰۱۹ ارایه خواهد شد.

ویدیوی رسمی مایکروسافت از این محصول را ببینید:‌

به نوعی مایکروسافت فقط خواسته بگوید این محصول رابرای حدود یک سال دیگر مد نظر داشته باشید.

علاوه بر سخت افزار عالی این محصول از نظر نرم‌افزاری نیز ویژگی‌های خاصی دارد از جمله اینکه چند کاربر می‌توانند با آن تعامل داشته باشند و با اثر انگشت وارد سیستم شوند بسیاری از نرم‌افزارهای آن با نرم افزار Microsoft Team منطبق شده و داشتن میکروفن و دوربین 4K به کاربر اجازه می‌دهد در اندازه بزرگ با تماس ویدیویی با همکارانش روی پروژه‌های مشترک کار کند. 

سرفیس هاب ۲ بر اساس ویژگی‌هایی چون سبکی و قابلیت حمل و نقل و استفاده چند کاربره  دیزاین شده است. هرچند مایکروسافت حتی وزن دقیق این محصول را هم هنوز فاش نکرده است. مایکروسافت همچنین روی پایه‌های مخصوص نصب محصول روی دیوار یا نصب ۴ دستگاه از آن کنار هم کار کرده است. 

ویدیویی که مایکروسافت از کارکردن با این محصول تولید کرده نشان میدهد که تصویر دفاتر کاری در آینده چگونه خواهد بود.

قیمت این محصول ارایه نشده هرچند نمونه رقیب این دستگاه که با عنوان وایتبرد دیجیتالی توسط گوگل تهیه شده ۵۰۰۰ دلار قیمت دارد 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا