تکنولوژی

ارشدترین مهندس تسلا این شرکت را ترک کرد

ارشد ترین مهندس شرکت خودروسازی تسلا چندین هفته است سر کار خود حاضر نشده است. اهمیت این خبر در این است که تسلا در شرایط پیچیده‌ای از نظر  بازار به سر می‌برد و آماده نشدن سفارش‌های تسلا مدل ۳ در زمان مقرر باعث افت قیمت سهام این شرکت شده است. از سوی دیگر معاون بخش مهندسی تسلا یعنی داگ فیلد ( Doug Field) که گفته می‌شود احتمالا شرکت  را به حالت قهر ترک کرده فرد بسیار مهمی در سیلیکون ولی و خود تسلا به شمار می ‌آمد. او از سال ۲۰۱۳ از شرکت اپل به تسلا آمده بود. 

یک فرد نزدیک به موضوع به وال‌استریت ژورنال می گوید او برای شش هفته است که سر کار خود حاضر نشده ولی یک سخنگوی تسلا می‌گوید آقای فیلد برای مدتی تصمیم گرفته در کنار خانواده‌اش باشد و به شرکت باز خواهد گشت. 

خود داگ فیلد اما تاکنون در این زمینه سکوت کرده است.

قطعا مدیر بخش مهندسی بودن شرکتی چون تسلا کار ساده‌ای نیست و این شرایط سخت‌تر می‌شود اگر شما ایلان ماسک را در کنار خود داشته باشید کارآفرینی که داعیه مهندسی دارد و موفقیت خودش را در همین می‌داند. طی چند ماه اخیر ایلان ماسک به تدریج وظایف داگ فیلد را به عهده گرفته است. حدود دو ماه قبل او در توییتی اعلام کرد که مسوولیت مستقیم بخش تولید را هم به عهده گرفته است. 

او مدیرانش را دوست ندارد

برعهده گرفتن مسوولیت بخش‌های مختلف توسط ایلان ماسک جای تعجبی ندارد او همواره در طی سال‌های اخیر هم در تسلا هم در اسپیس ایکس مسوولیت بخش‌هایی را که مدیریت آن‌ها را قبول نداشته به عهده گرفته است. بی سبب نیست یکی از بزرگترین انتقادهای وارد شده به ایلان ماسک این است که حاضر به کار با مدیران دیگری نیست. این شرکت لیست بلندبالایی از مدیران ارشدی را دارد که این شرکت را ترک کرده‌اند.

در فصل نخست ۲۰۱۸  تسلا Jon McNeill مدیر ارشد فروش و خدماتش را از دست داد همچنین مدیر حسابداری، مدیر خزانه‌داری و معاون مالی این شرکت نیز آن را ترک کرده‌اند. در طی یک سال اخیر تسلا همچنین مدیر تیم مهندسی اتوپایلوت ( سیستم خودران ) را از دست داد کسی که شرکت اپل در کمتر از شش ماه او را استخدام کرد. مدیر ارشد بخش باتری‌ها و معاون تجاری شرکت نیز آن را ترک کرده‌اند و همین تعداد خروج مدیران باعث نگرانی سهامداران تسلا شده است. 

یک ماه قبل بعد از خروج مدیر ارشد فروش و خدمات ماسک برنامه‌ای برای جایگزین کردن او ندارد و از دپارتمان فروش خواست مستقیما به خود او گزارش بدهند. اعضای هیات مدیره تسلا در هنگام دادن پاداش استثنایی به ایلان ماسک نسبت به خروج مدیران متعددی از این شرکت هم ابراز نگرانی کرده بود.

مرتبط: گزارش فروش تسلا در سه ماهه اول ۲۰۱۸

اما استخدام آقای فیلد و راضی کردن به ترک کردن اپل در زمان خودش یک موفقیت بزرگ برای تسلا به شمار می‌رفت. او معاون بخش مهندسی کامپیوترهای مک در اپل بود. او همچنین سابقه کار در شرکت فورد و قبل از آن Segway را داشت. داشتن تجربه کار هم در صنعت تکنولوژی و هم در صنعت خودرو از این مدیر جوان یک شخصیت بسیار معتبر در این صنعت ساخته بود. بی سبب نبود که خود ایلان ماسک در آن زمان در بیانه‌ای به بهانه جذب او نوشت: آینده تسلا به مهندسانی بستگی دارد که بتوانند بیشترین نوآوری تکنولوژیک را در زمینه خودروهای پیشرفته داشته باشند. ماسک در ادامه گفت: تجربه داگ فیلد در صنعت تکنولوژی و صنعت خودرو یک ارزش افزوده برای تیم مدیریتی ما محسوب می‌شود.

ماسک چندی قبل از این انتقاد کرد که شرکتش بیش از اندازه به اتوماسیون متکی شده بود آیا حالا می‌توان گفت انتقاد از سیاست اتوماسیون انتقاد از سیاست داگ فیلد بود؟ فعلا نمی‌دانیم.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا