تکنولوژی

سرویس «Live Share» ویژوال استودیو معرفی شد

اگر یادتان باشد سال گذشته درباره یک سرویس جدید که به برنامه‌نویسان امکان همکاری و اشتراک‌گذاری پروژه‌هایشان به روش کاملا امن را می‌دهد، اخبار مختصری منتشر کردیم. این سرویس که نامش Visual Studio Live Share نام دارد قرار است از 7 می امسال برای علاقه‌مندان به‌صورت آزمایشی عرضه شود.

مایکروسافت در جریان اولین روز از کنفرانس برنامه‌نویسان با نام Build، پیش‌ نمایشی از سرویس Visual Studio Live Share را معرفی کرد.

این سرویس به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که از سرویس Live Share در ویژوال استودیو و ویژوال استودیو Code که برنامه سبک ویرایش منبع کدها در ویندوز، مک و لینوکس محسوب می‌شود استفاده کنند. کاربران سرویس Live Share می‌توانند از زبان برنامه‌نویسی خودشان و همچنین فریم‌ورک‌های دلخواهشان استفاده کنند.

سرویس Live Share به تیم‌های برنامه‌نویسی که اعضای آن در یک مکان مشترک قرار ندارند این امکان را می‌دهد که کدها در محیط برنامه نویسی یا ویرایشگر شخصی خودشان به‌ صورت همزمان با یکدیگر رفع عیب و ویرایش کنند. البته این سرویس تنها ویژگی Screen Sharing را ارائه نمی‌دهد و به برنامه‌نویسان این اجازه را می‌دهد کدها را در لحظه نقص‌ یابی (Debug) کنند و برنامه‌نویسی دونفره همزمان را هم انجام دهند. مایکروسافت فعلا این سرویس را برای فایل‌های C#، جاوا اسکریپت/تایپ اسکریپت بهینه سازی کرده است.

مایکروسافت فعلا قیمتی برای استفاد از سرویس Live Share اعلام نکرده اما مقامات اعلام کرده‌اند که برخی از سطوح کاربری این سرویس احتمالا به صورت رایگان ارائه خواهند شد. همچنین مایکروسافت در این کنفرانس قرار است از سرویس IntelliCode هم رونمایی کند. این سرویس پیشنهادات لحظه‌ای هوشمندانه‌ای را به‌منظور افزایش کیفیت کدها و گسترش خلاقیت به برنامه‌نویس ارائه می‌کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا