تکنولوژی

بهترین پادکست‌های تکنولوژی برای مدیران

تکنولوژی این روزها قلب فعالیت‌های روزانه را شکل می‌دهد. از مطالعه خبرهای روز روی تبلت هنگام صبحانه گرفته تا ارسال آنی فایل‌ها روی فضای ابری از محل کار یا تنظیم ساعت برای بیدار شدن از خواب، بیشتر فعالیت‌های روزمره با تکنولوژی و ابزار دیجیتال انجام می‌شود. در هر دو حوزه تجاری و مصرفی، بازار نوآوری در تکنولوژی مدام در حال گسترش و تغییر است و هر روز خبرها و دستاوردهای جدید منتشر می‌شود. تکنولوژی حالا تِرند وشیوه‌ای محسوب می‌شود که می تواند تغییرات اساسی در یک نسل از مردم را ایجاد کند.

به همین دلیل، به روز ماندن در زمینه دست آوردهای تکنولوژیک و تِرندهای دیجیتال، بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده و به دلیل کمبود وقت، دنبال کردن آن به مراتب سخت‌تر نیز شده است.  پادکست‌ها در این میان قابلیت این را دارند که اطلاعات را در لحظه و در نقاطی که دسترسی کمتری به امکانات تکنولوژیک دارند، انتشار دهند. بسیاری از کاربران و همچنین  مدیران شرکت‌های که معمولا کمتر وقت برای شرکت در کلاس‌های و استفاده از نرم افزارهای آموزشی دارند، می‌توانند برای ارتقا کیفیت کسب و کار و به روز رسانی اطلاعات و قابلیت‌های خود، از پادکست‌ها استفاده کرد و زمن خود را به راحتی مدیریت کنند.

در ادامه تعدادی از نمونه‌های کاربردی و محبوب پادکست‌های منتشر شده در حوزه تکنولوژی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به راحتی هنگام کار و یا تفریح خود از آنها استفاده کنید.

پادکست‌های تکنولوژی TEDtalks

TEDtalks شاید محبوب‌ترین برند پادکست گفتگو محور محسوب شود که می‌تواند راجع به موضوعاتی مانند آموزش، تجارت، تکنولوژی، علم و خلاقیت باشد. پادکست TEDtalks  که به صورت گفتگوهای روزانه است، به راحت می تواند یک موضوع جالب را پوشش دهد که بسته به علاقه گوینده، در آن می توان از مضامین مختلف تکنولوژی استفاده کرد.

نمونه‌های این سبک پادکست: he future we’re building – and boring از ایلان ماسک به همراه هم تیمی‌اش Paul Matthews.

Cloudcast 

Cloudcast  نوعی پادکست مسابقه‌ایست که به صورت هفتگی پخش می‌شود  و می‌تواند درباره موضوعات مختلفی تولید شود که همانطور که از نامش پیداست، پردازش ابری می‌تواند موضوع خوبی برای آن باشد. این شو می‌تواند اطلاعات مفیدی راجع به صنعت تکنولوژی روز و موارد استفاده آن ارائه دهد. مهمان این نوع پادکست معمولا از مسئولین شرکت‌های مرتبط یا افراد سرشناس این حوزه انتخاب می‌شوند. اگر با فضای ابری زیاد سر و کار دارید این نوع پادکست را حتما به شما پیشنهاد می‌.

نمونه‌های محبوب این شو: Public Cloud at a Tipping Point or Understanding Cryptocurrencies & Markets یکی از محبوب ترین پادکست‌ها در زمینه فضای ابریست و به تازگی منتشر شده است.

This Week in Tech(TWiT)

This Week in Tech(TWiT) برنامه بسیار مفیدی است که مناظره‌ها و مباحثه‌های سودمندی پیرامون تکنولوژی ارائه می‌دهد. هر هفته مهمان جدیدی به این برنامه دعوت شده و در مورد آخرین اخبار، محصولات و نوآوری‌های دنیای تکنولوژی به گفتگو می‌پردازند.

یکی از نمونه‌های محبوب این پادکست: Their yearly summaries – looking back at the main tech stories of the past year از Gary Crowe

Future Thinkers Podcast

برای انواع کسب و کارها و همچنین جامعه تکنولوژی، “آینده” اهمیت زیادی دارد و می‌تواند مضمون مطالب مفید و جالبی در این باره شود. این نوع پادکست هم دقیقا با همین چشم انداز ارائه می‌شود. دو مجری این برنامه و همچنین میهمانانشان، به مسائل روز مرتبط بسیار آگاه هستند و معمولا مباحثات و گفتگوهای حرفه‌ای در این زمینه دارند.

یکی از نمونه‌های محبوب این پادکست: Entrepreneurship in the 21st Century with David Orban از Richard Tyler.

پادکست‌هایی که به آنها اشاره کردیم می‌توانند برای شروع، گزینه‌های خوبی باشند اما بد نیست بدانید که پلت فرم‌های متنوع زیادی در اینترنت وجود دارد که پادکست‌های مختلف زیادی در این زمینه و حتی زمینه‌های دیگر ارائه می‌دهند که از محبوب‌ترن این پلت فرم‌ها می‌توان به iTunes یا برنامه‌های Apple Podcasts، اسپاتیفای یا PocketCasts اشاره کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی می 11 اولترا شیائومی - Xiaomi Mi 11 Ultra گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت هدفون بی سیم شیائومی شیائومی ردمی Buds 3

    پرسش و پاسخ در مورد لپ تاپ Mi Notebook Pro 14 شیائومی – Core i7-11370H MX450 16GB 512GB Mi Notebook Pro 14 شیائومی – Core i7-11370H MX450 16GB 512GB

    قیمت ماوس شیائومی Xiaomi WXSB01MW

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا