تکنولوژی

نظارت بیشتر والدین بر فرزندان در فیسبوک مسنجر

فیسبوک در آپدیت جدید اپلیکیشن مسنجر خود برای کودکان که «Messenger Kids» نام دارد قصد دارد اختیارات بیشتری به والدین در زمینه کنترل فعالیت فرزندانشان در این برنامه را بدهد.

این اپلیکیشن در آپدیت جدید قرار است به حالت «Sleep mode» مجهز شود. با استفاده از این ویژگی والدین می‌توانند ساعت‌ آغاز و پایان به خصوصی را برای استفاده کودکان از این اپلیکیشن تعیین کنند. وقتی که زمان معین شده توسط والدین به‌پایان برسد، فرزند آنها دیکر قادر به استفاده از این اپلیکیشن نخواهد بود.

حالت Sleep mode را می توان از تنظیمات اکانت والدین کودکان و با ورود به بخش Parent Control تنظیم کرد. ابتدا در اپلیکیشن اصلی فیسبوک به قسمت Messenger Kids controls بروید سپس نام فرزندتان را انتخاب کرده و بعد گزینه Sleep mode را از بخش App Controls انتخاب کنید.

با استفاده از این ویژگی والدین می‌توانند مطمئن باشند که فرزندشان تمام شب را به استفاده از فیسبوک مسنجر و چت کردن با دوستانش سپری نخواهد کرد و اینکه در بازه‌های زمانی که والدین  در طول روز تعیین کرده‌اند (مثلا زمانی که باید تکالیف مدرسه خود را انجام دهند)، کودکان قادر به استفاده از این برنامه نخواهند بود. دسترسی و اختیارات والدین در مسنجر کودکان فیسبوک همواره بسیار کاربردی و مثبت بوده و اضافه شدن این ویژگی هم می‌تواند باعث افزایش روند مثبت نظارت والدین بر فرزندان در شبکه اجتماعی فیسبوک شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا