تکنولوژی

میمون‌ها حق کپی رایت سلفی‌هایشان را ندارند

Naruto میمون 7 ساله‌ای است که سال 2011 با دست گرفتن دوربین عکاسی David Slater، یک سلفی خندان از خود گرفت. Slater انگلیسی قصد داشت به دلیل اینکه عکس با دوربین وی گرفته شده بود، مدیریت مالی انتشار آن را به عهده بگیرد اما یک گروه طرفدار حیوانات، شکایتی بر علیه وی در سال 2015 انجام داد و ادعا کرد که این میمون(Naruto) باید حق کپی رایت عکس سلفی خود را داشته باشد.

Jeff Kerr، مشاور عمومی موسسه غیر دولتی  Ethical Treatment of Animals (PETA)، می‌گوید« Naruto مالک و صاحب حق کپی رایت این عکس است و تنها به دلیل اینکه انسان نیست، نباید کسی بتواند این حق وی را زیر سوال ببرد.»

دادگاه تجدیدنظر 9th US Circuit آمریکا اما حکم داد که قانون حفظ حق کپی رایت آمریکا مشمول حیوانات نمی‌شود. یکی از قضات این دادگاه، شکایت PETA را “بی معنی و پوچ” خواند و اعلام کرد که باید هزینه غرامت شکایت قضایی را به آقای Slater(عکاس) پرداخت شود. آقای Salter پیش از اعلام حکم اعلام کرده بود که این شکایت، مشکلات مالی و روانی برای وی به همراه داشته است و از حکم جدید استقبال کرد.

PETA و آقای سلیتر، سپتامبر گذشته در فضای خارج از فضای قضایی با یکدیگر توافق کردند که 25 درصد درآمد حاصل از نشر عکس سلفی ، به خیریه‌های حمایت از حیوانات اختصاص یابد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: 1calling

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا