تکنولوژی

گوگل پیام‌رسان اندروید را متحول می‌کند

گوگل تغییراتی اساسی در شیوه پیام رسانی نوشتاری در سیستم عامل اندروید اعمال کرده تا بتواند با پیام رسان iMessage رقابت کند.

طبق گزارش The Verge، برنامه پیام رسان گوگل «Chat» نام خواهد گرفت و در آن تغییرات زیاد نسبت به پیام رسان قبلی گوگل وجود دارد. از جمله این تغییرات می‌توان به قابلیت ارسال عکس‌های با کیفیت‌تر، ارسال پیام‌های متنی طولانی‌تر و بهبود قابلیت‌های ارتباطی دیگر اعمال اشاره کرد.

تا به امروز، اندروید از پیام رسان متنی SMS استفاده می‌کرده که کاراکترهای محدودی دارد و به علاوه فایل‌های عکس و ویدیو به صورت کاملا فشرده ارسال می‌شد. حالا با Google Chat، پیام رسانی متنی در اندروید بسیار بیشتر از قبل شبیه به قابلیت iMessage اپل خواهد شد.

آی‌مسیج، بیشتر قابلیت‌هایی که حالا با عرضه Chat برای کاربران اندروید مقدور شده است را مدت‌ها پیش ارائه کرده است. قابلیت‌هایی مانند عکس‌های Live و Animoji تا کنون صرفا درiMessage  قابل دسترسی بوده است. آی‌مسیج همچنین ارسال فایل‌های مالتی مدیا را نیز ممکن می‌سازد.

اما حالا اندروید به لطف تکنولوژی ارتباطیRCS  (نوعی سرویس استاندارد جدید برای پیام رسانی) به تمام این قابلیت‌ها دست پیدا کرده است. تکنولوژی RCS به جای شبکه‌های موبایلی (مانند پیام‌های سنتی اس‌ام‌اس)، با کمک شبکه‌های داده‌ای (مانند آی‌مسج) کار می‌کند. گوگل همچنین تکنولوژی RCS را برای شرکت‌های بزرگ سازنده موبایل از سامسونگ و ال‌جی گرفته تا هوآوی و اچ‌تی‌سی نیز ارائه کرده است.

به عنوان مثال، از این به بعد کاربران می‌توانند از طریق گوشی گلکسی اس ‌9 خود برای شخص دیگری با گوشی پیکسل با کمک تکنولوژی پیام رسانی RCS، به صورت مستقیم پیام ارسال کند زیرا سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که از این سیستم پشتیبانی می‌کند. ارسال پیام برای گوشی‌هایی که از تکنولوژی RCS پشتیبانی نمی‌کنند، به صورت پیام اس‌ام‌اس معمولی انجام می‌شود، همانطور که پیام‌های آی‌مسج اپل، در گوشی‌های اندرویدی به صورت اس‌ام‌اس معمولی دیده می‌شده‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا