تکنولوژی

سندبرگ: اطلاعات کاربران، مایه حیات فیس بوک است

اطلاعات کاربران برای فیس بوک حکم مایه حیات را دارد و اگر مردم بخواهند اطلاعاتشان از پلت‌فرم‌های تبلیغاتی این شبکه حذف شود، باید پول پرداخت کنند. اینها سخنان شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجرایی فیس بوک با شبکه NBC News است که در ادامه قسمت‌هایی از آن را می‌خوانید. این مصاحبه روز جمعه به روی آنتن رفت.

سندبرک در طی این مصاحبه اعلام می‌کند که شرکت در مواجهه با رخنه اطلاعاتی که به شرکت Cambridge Analytica( شرکت خدمات آی تی که هنگام انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا عضو کمپین ترامپ بود)اجازه سواستفاده داد، چندان صحیح عمل نکرد و همین نقطه ضعف به این شرکت اجازه داد به اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر فیس بوک دسترسی پیدا کرده و از آن سواستفاده کند.

افشا شدن این خبر باعث شد موج خشم عظیمی به سمت فیس بوک روانه شود و در ادامه قانون گذاران واشنگتن، مدیرعامل فیس بوک مارک زاکربرگ را هفته آینده برای شهادت دادن در مقابل کمیته تجارت و دادگستری پارلمان احضار کنند.

سندبرگ که دومین فرد مهم فیس بوک است عنوان کرد که شرکت در حال انجام حسابرسی‌های مربوطه است ولی هشدار داد که ممکن است بازهم رخنه‌های اطلاعاتی بیشتر پیدا شود و این چیزی نیست که بتوان مخفی کرد. بعد از آشکار شدن این خبر که اطلاعات شخصی بیش از 2 میلیارد  کاربر این سرویس در معرض خطر قرار دارد، این سوال را در ذهن بسیاری برانگیخته شده که کجای کار فیس بوک اشتباه بوده واتفاق بعدی چیست. اینها سوالاتی ایت که فیس بوک باید به آنها جواب دهد.

مرتبط : گزارش کامل صحبتهای زاکربرگ در کنگره آمریکا و معذرت خواهی به خاطر فروختن اطلاعات

سندبرگ عنوان می‌کند که شرکت Cambridge Analytica که هنگام انتخابات، این اطلاعات را از فیس بوک دریافت کرده، قول داده بود که بعد از اتمام انتخابات تمام آنها را حذف کند، قولی که فیس بوک آن را باور کرد ولی بعدا به دلیل عدم پیگیری، مشخص شد که دروغ بوده است. سندبرگ همچنین تایید کرد که فیس بوک باید زودتر به اشتباه خود اعتراف کرده و اعلام می‌کرد که در اطلاعات کاربران رسوخ پیدا شده و 2 سال صبر نمی‌کرد. وی ولی قبول نداشت که مقامات فیس بوک تلاش داشته‌اند به قصد حقیقت را کتمان کنند.

در این مصاحبه سندبرگ به روش هایی اشاره کرد که توسط فیس بوک در حال توسعه است و از طریق آن کاربران فیس بوک قادر خواهند بود از قسمتی از اطلاعات به اشتراک گذارده شده خود محافظت کنند. وی می‌گوید فیس بوک اطلاعات کاربران را به تبلیغ کنندگان نه به فروش می‌رساند و نه واگذار می‌کند حتی با وجود اینکه که بیشتر اطلاعات کاربران، حکم رکن اصلی و مایه حیات را برای این سرویس دارد.

مرتبط : بحران مالی پیش روی فیس بوک

به گفته سندبرگ، هیچ کاربر فیس بوکی نمی‌تواند گزینه‌ای انتخاب کنند تا اطلاعات اکانتشان برای مقاصد تبلیغاتی مورد استفاده قرار نگیرد زیرا این مورد یک قابلیت پرمیوم و غیر رایگان است. سندبرگ به این نکته تاکید کرد که کاربران با اختیار و موافقت خودشان اطلاعات را به پلتفرم‌های اجتماعی وارد می‌کنند و این چنین نیست که فیس بوک این اطلاعات را برای مقاصد خاصی ذخیره و استفاده کند.

مرتبط:

– افزونه فایرفاکس برای محدود کردن فیس‌بوک

– کاهش اعتماد مردم به فیس‌بوک

 بنیانگذار واتس‌اپ : فیس‌بوک را پاک کنید

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا