تکنولوژی

دلسردی آمریکایی‌ها از فیس بوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک این هفته در مراسم شهادت خود در واشنگتن اعلام کرد که تعداد اندکی از کاربران فیس بوک بعد از انتشار اخبار جدید مربوط به سواستفاده اطلاعات خصوصی کاربران، از این شبکه اجتماعی خارج شده و اکانت‌های خود را حذف کرده‌اند.

اما همزمان با این اتفاق، هشتگ حذف اکانت فیس بوک #DeletFacebook نیز محبوب شده و گزارش‌ها حاکیست که بسیاری در صدد حذف اکانت خود برآمده‌اند. با هدف دستیابی به نتیجه ملموس‌تر، یک محقق به نام Carolina Milanesi به همراه یک تیم تکنولوژیک تحقیقاتی تصمیم گرفت یک نظرسنجی از 1000 نفر از شهروندان آمریکایی تهیه کند. این 1000 نفر به صورت رندوم نماینده سن، و جنسیت‌های مختلف شهروندان هستند که در این نظر سنجی، احساس خود را به فیس بوک بعد از اتفاقات اخیر اعلام می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی به شرح زیر است:

17درصد از مشارکت کنندگان اعلام کردند که به دلیل مسائل امنیتی، برنامه فیس بوک را از موبایل‌های خود حذف کرده‌اند.

35 درصد گفته‌اند که به دلیل مشکلات امنیتی پیش آمده، کمتر از گذشته از فیس بوک استفاده می‌کنند.

9 درصد اعلام کردند که به طور کل از شبکه فیس بوک خارج شده و اکانت‌های خود را حذف کرده‌اند.

39 درصد اعلام کردند که به طور کامل از رسوایی Cambridge Analytica خبر داشته اند و 37 درصد تا حدودی از آن با خبر بوده‌اند.

طبق گزارش Milanesi، مشارکت کمتر کاربران قطعا برای فیس بوک خطرناک‌تر از حذف اکانت است. طبق این نظرسنجی، 2 نفر از 5 نفر شرکت کننده که طی 7 سال گذشته جزو سرویس فیس بوک بوده‌اند، تمایل دارند که فیس بوک به شکل اولیه‌اش بازگردد، آن زمانی که فیس بوک از داخل اتاق خوابگاه دانشگاه هاروارد مدیریت می‌شد و قابلیت اصلیش، ” Poke” کردن بود!

مرتبط : 

زاکربرگ درمورد فروش اطلاعات کاربران به کنگره آمریکا چه گفت؟

–  ضرر 6.8 میلیارد دلاری زاکربرگ در دو روز 

شریل سندبرگ :‌اطلاعات کاربران مایه حیات فیس‌بوک است

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا