تکنولوژی

زاکربرگ در کنگره آمریکا شهادت می‌دهد

منابع نزدیک به فیسبوک در مصاحبه با خبرگزاری سی‌ان‌ان اعلام کرده‌اند مارک زاکربرگ موسس 33 ساله فیسبوک به این نتیجه رسیده که هیچ راهی به جز شهادت دهی در مقابل کنگره طی هفته‌های آینده ندارد و شرکت فیسبوک هم در حال برنامه‌ریزی یک سری استراتژی‌های کارآمد برای جلسه شهادت دهی او است.

ظاهرا فشارهای قانون‌گذاران، رسانه و عموم جامعه آنقدر شدید شده که فیسبوک و زاکربرگ هیچ راهی از این بهتر و آسان‌تر برای توجیه رسوایی‌های اخیرش ندارد.

بسیاری از منابع معتقدند که تمایل زاکربرگ به شهادت دهی در مقابل کنگره باعث ایجاد اهرم فشار بر روی سوندار پیچای مدیرعامل گوگل و جک دورسی مدیرعامل توییتر خواهد شد تا آنها نیز به نوبه خود در مقابل کنگره مجبور به شهادت دادن شوند. مدیر بخش قوه قضائیه مجلس سنا آمریکا نیز رسما از این سه مدیرعامل خواسته که در جلسه دادرسی مرتبط با حریم خصوصی دیتا در تاریخ 10 آوریل شرکت کنند. این یعنی به جای لندن، واشنگتن پذیرای جلسه شهادت دهی مارک زاکربرگ خواهد بود. چند روز پیش هم زاکربرگ درخواست قانون‌گذاران بریتانیا به منظور شرکت در جلسه‌ای برای پاسخ‌دهی به سوالات آنها درباره حریم خصوصی کاربران فیسبوک را رد کرده و در عوض 2 نفر از نمایندگان فیسبوک را به‌جای خودش به لندن فرستاده است.

فیسبوک به موسسه Analytica بریتانیا امکان دسترسی بدون اجازه به دیتای خصوصی بیش از 50 میلیون کاربر را داده و همین مسئله باعث خشم و نارضایتی میلیون‌ها کاربر و حتی ترک این شبکه اجتماعی شده است. گفته می‌شود این موسسه بریتانیایی در طول انتخابات آمریکا در سال 2016 ارتباط مستقیمی با کمپین دونالد ترامپ داشته است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا زاکربرگ دوباره می‌تواند اعتماد کاربران فیسبوک و کنگره آمریکا را جلب کند یا اینکه فیسبوک همچنان به سیر نزولی خود که از هفته پیش آغاز شده ادامه خواهد داد؟

 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا