تکنولوژی

کاهش اعتماد و افزایش نارضایتی مردم دنیا از فیسبوک

رسوایی‌های اخیری که فیسبوک در بخش حریم خصوصی کاربران و دادن اطلاعات آنها به موسسه Analytica متحمل شد علاوه بر زیان‌های مالی باعث کاهش قابل توجه اعتبار این شبکه اجتماعی شده است. خبرگزاری ریوترز در گزارشی گفته که نظرسنجی‌ انجام شده در آمریکا و آلمان نشان می‌دهد اکثریت عموم مردم دیگر امید و اعتمادی به فیسبوک در جهت مراقبت و محافظت از اطلاعات خصوصیشان ندارند.

طبق این نظرسنجی که روز یکشنبه نتیجه آن منتشر شد کمتر از نیمی از مردم آمریکا به فیسبوک در زمینه رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی اعتماد دارند. این کاهش قابل توجه اعتماد مردم به فیسبوک پس از رسوایی اخیر این شرکت در ارائه اطلاعات کاربران به موسسه بریتانیایی Anallytica رخ داده است.

البته نتیجه نظرسنجی در آلمان هم خیلی خوب نبود و طبق نظرسنجی که توسط روزنامه محبوب Bild am Sonntag انجام گرفته، حدود 60 درصد مردم آلمان معتقدند که فیسبوک و دیگر رسانه‌های اجتماعی تاثیرات بسیار منفی و مخربی بر روی دموکراسی دارند. احتمالا این ترس مردم آلمان از تاثیرات فیسبوک بر دموکراسی پس از جریان انتشار اخبار کذب توسط فیسبوک در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 پدید آمده است.

مدیرعامل و موسس فیسبوک پس از وقوع این اتفاقات رسما از مردم و کاربران فیسبوک عذرخواهی کرد و کمپانی فیسبوک هم طی تبلیغات متعدد در رسانه‌ها و روزنامه‌های سراسر دنیای عذرخواهی خود را اعلام کرده است.

در متن این عذرخواهی آمده: “وظیفه ما محافظت از اطلاعات شما است و اگر نتوانیم چنین کاری انجام بدهیم، بنابراین لیاقت چنین جایگاهی را نخواهیم داشت.”

علاوه بر این عذرخواهی‌ها، فیسبوک اعلام کرده که در حال تلاش برای جلوگیری از وقوع مجدد این اتفاقات در آینده است و قصد دارد ده‌ها هزار اپلیکیشنی را که در حال حاظر در فیسبوک اجرا می‌شوند مجددا بررسی کند و اپلیکیشن‌های حاوی موارد مشکوک مشابه را از پلتفرم خود حذف کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا