تکنولوژی

گلکسی اس 9 در برابر تست سقوط

اگر قرار باشد از تست سقوط اسمارت‌فون‌ها یک درس بگیریم، آن درس این است که اسمارت‌فون‌های دارای شیشه پشتی پس از سقوط و برخورد با سطح زمین مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین در تست سقوط سامسونگ گلکسی اس 9 هم چنین تصوری را داشتیم. این اسمارت‌فون نیز از همان گوریلا گلس 5 مشابه نمونه به‌کاررفته در گلکسی اس 8 که در پشت و جلوی گوشی قرار گرفته و در لبه‌ها نیز دارای خمیدگی است بهره می‌برد.

گلکسی اس 8 در تست‌های سقوط قبلی که از ارتفاع کمر انسان رها شد مقاومت چندانی نداشت و گلس پششتی در همان تست اول شکسته شد اما نمایشگر گوشی حتی پس از سقوط از ارتفاع 5 متری هم دوام آورد. در تست گلکسی اس 9 البته چنین انتظاری را از این گوشی نداشتیم چرا که این دستگاه نسبت به مدل قبلی خود 8 گرم سنگین‌تر و 0.5 میلی‌متر ضخیم‌تر شده است.

 

تست سقوط اول

در این تست گلکسی اس 9 بنفش خودمان را به یک پیاده‌رو در شهر سان‌فرانسیسکو بردیم. این پیاده روی همان جایی بود که چند ماه پیش آیفون 10 اپل هم در اولین سقوط ترک خورده بود. همانند سری‌های قبل، تست سقوط اول از ارتفاع 90 سانتی‌متری از سطح زمین انجام گرفت. این تست نشان می‌دهد اگر گوشی از جیب شلوارتان سقوط کند چه اتفاقی می‌افتد.

در حرکت اول گوشی را به صورتی که صفحه نمایش روبه آسمان باشد روی زمین رها کردیم تا مقاومت گلس پشت گوشی را مشاهده کنیم. البته گوشی دقیقا و به صورت کامل با پشت بدنه با زمین برخورد نکرد و بیشتر گوشه‌ها و کناره‌های دستگاه با سطح پیاده‌رو برخورد داشت.

طبق انتظار، صفحه نمایش کاملا سالم بود اما پشت گوشی وضعیت خوبی نداشت. پس از برخورد، گلس گوشی دقیقا از همان نقطه ای که خم شده است خورد شده بود و زمانی که انگشتمان را روی این قسمت کشیدیم، ذره‌های خورد شده شیشه کاملا روی انگشت احساس می‌شد. ضمنا یک ترک هم از قسمت ضربه خورده تا پایین گوشی کشیده شده بود و روی شاسی فلزی گوشی هم نقاطی از خردگی دیده می‌شد.

 

تست سقوط دوم

تست دوم هم از همان فاصله 90 سانتی‌متری انجام گرفت با این حال در این تست قرار بود مقاومت صفحه نمایش گوشی را مشاهده کنیم. بنابراین گوشی را در حالتی که نمایشگر روبه زمین بود رها کردیم.

گوشی پس از سقوط دقیقا با صورت با زمین برخورد کرد. با اینکه هنوز گوشی را از روی زمین برنداشته بودیم اما به‌‌خوبی می‌توانستیم ببینیم که شکستگی پشت گوشی وخیم‌تر از قبل شده است و اینکه ترک کوچکی که در پایین بدنه به‌وجود آمده بود، حالا به سمت بالا و تا زیر دکمه اثرانگشت امتداد پیدا کرده بود.

اما در کمال تعجب، قسمت جلویی گوشی یعنی نمایشگر دستگاه کاملا سالم مانده بود و تنها چند نقطه بسیار ریز در قسمت سمت راست بالای گوشی مشاهده می‌شد که کمی فراتر از چیزی بود که از این اسمارت‌فون انتظار داشتیم. چند ماه پیش بود که آیفون 10 از همین ارتفاع رها شد و مقاومت قابل توجهی از خود نشان نداد.

 

نتیجه گیری

با اینکه اس 9 سامسونگ در تست اول در قسمت پشت دستگاه مقاومت جالبی از خود نشان نداد اما در بخش جلویی دستگاه که اهمیت بیشتری هم دارد توانست انتظارات را به‌خوبی برآورده کند و در مقایسه با بسیاری از پرچمداران که در تست سقوط با نمایشگر خیلی خوب عمل نکرده بودند، اس 9 توانست سربلند بیرون بیاید.

البته می‌توان گفت که سالم ماندن نمایشگر اس 9 اتفاقی نیست چرا که در تست گلکسی اس 8 که چند ماه پیش انجام شد نیز تقریبا شاهد چنین مقاومتی از نمایشگر دستگاه بودیم. بنابراین خیلی جای تعجب وجود ندارد چراکه اس 9 و اس 8 از لحاظ طراحی و گلس محافظ مشابه یکدیگر هستند. ضمنا در مورد مقاومت بهتر نمایشگر اس 9 در مقایسه با گلس پشتی آن هم از شرکت سامسونگ سوال پرسیدیم اما این کمپانی توضیح خاصی ارائه نکرد و تنها به این حقیقت که شاسی اس 9 به آلومینیوم سری 7000 ارتقاء یافته، بسنده کرد.

البته این اتفاقات باعث نمی‌شود که شما از خرید محافظ بدنه و نمایشگر برای دستگاهتان غافل شوید چرا که نتایج تست‌های ما احتمالا با اتفاقاتی که ممکن است برای گوشی شما پس از سقوط رخ دهد، متفاوت خواهد بود. پس تا می‌توانید از پرچمدار دوست داشتنی خود محافظت کنید.

در ادامه ویدئوی این بررسی را از دست ندهید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا