تکنولوژی

گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از امروز مشمول رجیستری شدند

چند ساعت پس از آنکه اعلام شد گوشی‌های سامسونگ تا قبل از نوروز مشمول طرح رجیستری نمی شوند سخنگوی طرح رجیستری از اعمال رجیستری برای دو گوشی پرچمدار جدید این شرکت خبر داد. 

گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در حالی مشمول رجیستری قرار گرفتند که دیشب در کنگره جهانی موبایل معرفی شدند و هنوز وارد بازار نشده‌اند. 

با این حال استثنا قایل شدن برای گوشی‌های سامسونگ باعث انتقاداتی شد به خصوص که چهارمدل گوشی دیگر تا پایان سال مشمول این طرح هستند و دو گوشی پرچمدار گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس نیز قرار است تا قبل از پایان سال به بازار عرضه شوند. 

وزیر ارتباطات ساعتی قبل در پاسخ به توییتی گفته بود که برای رفع شبهه پیشنهاد خوبیه که مدل‌های جدید سامسوننگ را به محض عرضه مشمول طرح بدانیم. این را پگیری خواهم کرد. 

حالا به نظر می‌رسد پیگیری ها به نتیجه رسیده ، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 2 مدل از گوشی‌های سامسونگ از هم اکنون مشمول طرح رجیستری شد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس گفت: گوشی‌های تلفن همراه مدل S9 سامسونگ، S9 پلاس سامسونگ از هم اکنون مشمول طرح رجیستری (ثبت مشخصات) شدند.

وی گفت: از هم‌اکنون طرح رجیستری بر روی این دو مدل گوشی از برند سامسونگ اعمال می‌شود.

دهقانی‌نیا بیان داشت‌: دو مدل گوشی مذکور هنوز وارد کشور نشده و روز گذشته این دو مدل رونمایی شده ا ست.

وی بیان داشت: تا دو روز آینده این دو مدل گوشی سامسونگ وارد کشور می‌شود و به غیر از این دو مدل هیچ مدل دیگری از نشان تجاری سامسونگ مشمول طرح ریجستری نشده است.

به گزارش فارس، بعد از رجیستر شدن گوشی‌های اپل، بلک بری، گوگل‌پیکسل و موتورولا و ال جی، گوشی‌های تلفن همراه با برند هوآوی و نوکیا 19 اسفند و سونی و تکنو 26 اسفند 96 مشمول رجیستری شدند.

طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از  14آذر ماه 96 در کشور آغاز شده است و این طرح در راستای افزایش شفافیت و مبارزه با واردات قاچاق این کالا به کشور اجرا شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا