تکنولوژی

احساس خطر بانک آمریکایی از بیت‌کوین

بیت کوین و دیگر ارزهای نوین، نوعی تهدید برای بانکداری‌های سنتی محسوب می‌شوند اما تاکنون سابقه نداشته که یک موسسعه مالی و یا اقتصادی به وجود چنین تهدیدی اقرار کند. Bank of America که یکی از بانک‌های بزرگ آمریکایی است اخیرا اعلام کرده که از جانب این ارز رمز‌پایه احساس خطر می‌کند.

بانک امریکا هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین موسسات اقتصادی است. این شرکت نقش بسیار مهمی در بخش‌های اقتصادی ملی دارد اما بسیاری معتقدند که این بانک به عنوان یک پیشگام، آسیب پذیری‌های ملموسی دارد. طبق آخرین  گزارش سالیانه این موسسه، ارزهای رمز پایه به طور کل نوعی تهدید برای کسب و کار این بانک محسوب شده است و اعلام شده که خطرات اقتصادی و ژئوپلتیکی این ارز بسیار ملموس‌تر از قبل شده است.

مرتبط : با ارزهای رمزپایه جدید آشنا شوید

این اخبار، در برحه حساسی برای بانک آمریکا منتشر شده است. این موسسه اقدامات جدیدی برای جلوگیری مشتریان از خرید ارزهای رمز پایه با کارت‌های اعتباری اعمال کرده است. واضح است که این اقدام برای کاهش دادن رشد این نوع جدید از پول است و ممکن است به دلیل تصمیم گیری سریع، این بانک حتی مشتریانش را نیز از دست دهد.

فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. بانک آمریکا اولین بانک بزرگی است که اعلام کرده است از جانب این ارز احساس خطر می‌کند. بیشتر بانک‌ها بر این عقیده‌اند که این سبک جدید از پول آینده چندانی ندارد و بهترین کاری که بانک‌ها می‌توانند انجام دهند، جلوگیری مشتریان از خرج کردن سرمایه خود با استفاده از این نوع ارز است. اما موسسات اعتباری و اقتصادی خوب می‌دانند که در آینده یا باید برنامه‌ای جدید برای سازگاری با سیستم‌های نوین مالی اتخاذ کنند و یا خود را برای منسوخ شدن آماده کنند. باید ببینیم بانک آمریکا در این باره چه راهی را در پیش می‌گیرد.

مرتبط : 

پست بانک اولین ارز رمزپایه ایران را ایجاد می‌کند

معمای بیت‌کوین

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از آنجا که دنیای تکنولوژی های
    دیجیتال هر روز درحال به روز شدن و پیشرفت
    های بزرگ است و یکی از بزرگترین پیشرفت هایی
    که دنیا تا به حال با آن مواجه شده رمز ارزها و بلاک چین هستند، که
    بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده یا همان ارز دیجیتال است.

    پادشاه ارزهای رمزنگاری شده لقبی است که مردم بر آن نهاده اند و بعد از اینترنت بلاک چین را
    به عنوان بزرگ ترین اختراع بشریت می دانند.در سال ۲۰۱۷ بیت کوین به
    اوج محبوبیت خود رسیده بود و در همه دنیا
    طرفداران و منتقدان زیادی داشت.

    امروزه بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده به پیشرفت
    های بزرگی دست یافته و در زندگی بسیاری از مردم
    تاثیرات زیادی به خود دیده همچون اشتغال زایی ، دور زدن تحریم ،انتقال ساده ، خرید کالا و… وفناوری بلاک چین نیز در بسیاری از قراردادها و انتخابات ،سیستم های مدیریتی
    ، نظام بانکی ، عدم دستکاری اطلاعات و… در کشورهای مختلف درحال استفاده است و زندگی مردم
    را دست خوش تغییرات زیادی کرده.

    بسیاری ازمردم کشورمان نیز به این فناوری علاقه مند بوده و به
    سمت آن روی آورده و درحال کسب درآمد و
    کسب اطلاعات در این حوزه می باشند، دلیل آن هم می توان به شفافیت معاملات و انتقالات ارزهای دیجیتال،عدم محدودیت در انتقال و عدم
    تسلط شخص یا ارگانها بر این رمز ارزها دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا