تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و شیائومی

اسپیکرهای هوشمند این روزها به یکی از محبوب‌ترین دیوایس‌های موجود در دنیا تبدیل شده‌اند و تحقیقات اخیر در این زمینه نشان می‌دهد که شرکت‌هایی همچون گوگل و آمازون در این زمینه پیشتاز مطلق هستند. به همین دلیل منطقی است که دیگر کمپانی‌ها شدیدا به‌دنبال یافتن جایگاهی در بخش اسپیکرهای هوشمند باشند و برای تحقق این هدف می‌دانند که باید با دیگر شرکت‌های همتای خود همکاری داشته باشند. از این رو مایکروسافت و شیائومی تصمیم دارند همکاری خود را در این زمینه آغاز کنند.

این دو شرکت اخیرا توافقنامه‌ همکاری امضا کرده‌اند تا در بخش‌هایی از جمله هوش مصنوعی، رایانش ابری و سخت‌افزار با یکدیگر همکاری داشته باشند و اسپیکر هوشمند مشترک خود را روانه بازار کنند. لازم به‌ذکر است که این دو شرکت به هیچ وجه در زمینه تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند بیگانه نیستند و هردو شرکت سابقه طراحی و عرضه اسپیکر هارمن کاردون Invoke و اسپیکر Mi AI را در کارنامه خود دارند.

با این حال بعید به نظر می‌رسد همکاری این دو شرکت موجب ربودن گوی سبقت از پیشتازان این بخش یعنی گوگل و آمازون شود. این توافقنامه همچنین به شیائومی امکان استفاده از پلتفرم Azure مایکروسافت را در جهت گسترش سرویس‌های این شرکت چینی برای کاربرانش می‌دهد و از طرف دیگر مایکروسافت هم قرار است مشاورات لازم جهت ورود شیائومی به بازار بین‌المللی لپتاپ‌ها در آینده نزدیک را ارائه کند که امتیاز نسبتا خوبی برای این کمپانی آمریکایی محسوب می‌شود.

طبقه اظهارات “وانگ ژیانگ” معاون بخش بین‌الملل شیائومی، همکاری با مایکروسافت در زمینه‌های مختلف تکنولوژی به شیائومی امکان ارائه محصولات و سرویس‌های مختلف با سرعت و کیفیت بالاتر به کاربران سراسر دنیا را خواهد داد. در عوض مایکروسافت هم با استفاده از این همکاری می‌تواند خدمات مختلف خود را در بسیاری از نقاط دنیا و به کاربرانی که از محصولات شیائومی استفاده می‌کنند ارائه کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا