تکنولوژی

سامسونگ نسل جدید تلویزیون‌های OLED را تولید می‌کند

طبق گزارش جدید منتشر شده از وبسایت etnews.com، بسیاری از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات صنعتی تایید کرده‌اند که کمپانی سامسونگ به دنبال تولید نوعی نمایشگر با استفاده از تکنولوژی “QD-OLED” است که از ویژگی‌های نوری و بصری تکنولوژی نقطه کوانتمی (Quantum Dots) شرکت سامسونگ هم در آن استفاده خواهد شد. طراحی فوق‌العاده باریک، نوردهی بالای تصاویر، قدرت پاسخگویی بالا و افزایش کیفیت رنگ مشکی در تصاویر و دیگر مزیت‌های نمایگشرهای اولد از مشخصات نسل جدید تلویزیون‌های شرکت سامسونگ خواهند بود.

نمایشگرهای QD-OLED شرکت سامسونگ به جای بک‌لایت‌های ال‌ای‌دی خارجی از اولدهای آبی به عنوان منبع اصلی نور استفاده می‌کنند. سپس فیلترهای رنگ قرمز و سبز در بالای این اولدهای آبی قرار می‌گیرند که در نتیجه این اتفاق شاهد تلویزیون اولد قدرتمندتر و پیشرفته‌تر با قابلیت تولید رنگ با غلظت و کیفیت بسیار بالاتر خواهیم بود.

بی‌نیاز شدن از بک‌لایت‌های خارجی باعث باریک‌تر و سبک‌‌تر شدن این نسل از تلویزیون‌ها در مقایسه با تلویزیون‌های اولد فعلی شرکت سامسونگ خواهد شد. این مسئله همچنین باعث می‌شود که نگاه کردن به تصاویر از زوایای مختلف باعث کاهش کنتراست و غلظت رنگ تصاویر در این تلویزیون‌ها نشود.

با اینکه سامسونگ در حال حاضر نسخه آزمایشی 55 و 56 اینچی نمایشگر QD-OLED را هم تولید کرده است اما وبسایت etnews.com ادعا می‌کند که به دلیل انتشار نورهای ناخواسته از اولدهای آبی به‌کارگرفته شده در این نمایشگرها که باعث بر هم زدن تعادل رنگ‌ها می‌شود، این کمپانی کره‌ای فعلا قادر به تولید انبوه این محصول نیست. البته گفته می‌شود سامسونگ در آینده نزدیک این مسئله را حل خواهد کرد.

یکی از منابع داخلی شرکت سامسونگ که نام او فاش نشده در مصاحبه خود گفته: “شرکت سامسونگ تکنولوژی اولد به‌کارگرفته شده در تلویزیون‌های دیگر برندهای رقیب را به رسمیت نمی‌شناسد چرا که سامسونگ از فیلتر رنگ و پیکسل‌‌های سفید در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. شرکت سامسونگ به توسعه و تبدیل فناوری QD-OLED به یک تکنولوژی جدید است که در آن از قابلیت‌ها و توانایی‌های بی‌نظیر تکنولوژی نقاط کوانتومی استفاده شده است و از این طریق کمبودهای نمایشگرهای اولد قدیمی جبران می‌شود.

سامسونگ تا به امروز اخباری رسمی در رابطه با معرفی و عرضه این نسل جدید از تلویزیون‌های خود را اعلام نکرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا