تکنولوژی

رودستر ایلان ماسک کجاست؟

مرد ستاره‌ای ایلان ماسک و یا همان عروسک راننده‌ تسلا رودستر اسپیس‌ایکس که از موشک فالکون سنگین جدا شده‌است، در منظومه‌ی شمسی ما در حال گشت و گذار است. حرکتش در مدار بیضوی‌ او را به مریخ، خورشید و سیاره‌های دیگر نزدیک می‌کند. اما حالا که باتری‌های رودستر کار نمی‌کنند و نمی‌تواند به صورت زنده تصویر بفرستد، چطور می‌توان مسیر حرکت آن را دنبال کرد؟

با وجود کارهای بن پیرسون، سازنده‌ی وب‌سایت رودستر کجاست؟ می‌توان موقعیت این ماشین را حدس زد. پیرسون که یک مهندس برق است و سابقه‌ی کار بر روی پروژه‌های هوافضا داشته است، یکی از طرفداران اسپیس‌ایکس است. در سایت رودستر کجاست؟ از اطلاعات افق JPL برای دنبال کردن مسیر رودستر و مرد ستاره‌ای در فضا استفاده می‌شود، این سایت مسیر حرکت آن‌ها را حدس زده و هنگامی که نزدیک مریخ یا خورشید و یا سیاره‌های دیگری می‌شود به شما اطلاع می‌دهد. این وبسایت موقعیت فعلی رودستر را نیز  اعلام می‌کند.

علاوه بر این‌ها سرعت آن و اینکه در لحظه  به سمت زمین و یا مریخ در حال حرکت است و یا از آن‌ها دور می‌شود را نیز مشخص می‌کند. این وبسایت به طور رسمی وابسته به اسپیس‌ایکش و یا تسلا نیست، اما به نظر می‌رسد چیزی است که ایلان ماسک به کمک آن می‌فهمد ماشین فضایی‌اش را کجا پارک کرده است.

مطالب مرتبط:

رویاهای فضایی جدید آقای ایلان ماسک

دعوت ایلان ماسک برای تماشای پرتاب فالکون

مراسم تسلا که در آن رودستر معرفی شد

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا