تکنولوژی

کورتانای مایکروسافت به جُرگه IFTTT پیوست

مایکروسافت تلاش زیادی می‌کند تا جای کورتانا را در بازار شلوغ کنونی دستیاران هوشمند، محکم تر کند. باوجود اینکه اخیرا قابلیت کوچکی از دستیار هوشمند مایکروسافت حذف شد، اما هنوز هم کاربردهای فراوان دیگری دارد. امروز، کورتانا به سرویس IFTTT اضافه شد و از این به بعد با 550 برنامه و دستگاه، قابلیت سازگاری دارد.

در این زمینه،کورتانا از بسیاری جهات از رقیبان قدر خود عقب‌تر مانده بود: دستیار هوشمند گوگل، پشتیبانی از سرویس IFTTT را در اکتبر 2016 ارائه کرد و الکسای آمازون نیز دقیقا یک سال پیش به کانال IFTTT پیوست. اما IFTTT چیست؟

IFTTT مخفف If This Then That و عبارتی شرطی است که می‌توان گفت ساده‌ترین راه برای درک زبان بین دستگاه‌ها، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها شمرده می‌شود. روشی به‌منظور خودکارسازی عملکرد روزانه دستگاه‌ها که به صورت وظایفی برای دستگاه‌ها تعریف می‌شود و آنها را “دستورالعمل” می‌نامیم.

با استفاده از این سرویس شما می‌توانید بسیاری از سرویس‌ها ( مثلا ایمیل، فیس‌بوک، توییتر ) را به بسیاری از دستگاه‌ها متصل کنید. یا می‌توانید با دادن فرامین صوتی چراغ یا چراغ‌های خانه یا اتاق خود را خاموش و روشن کنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا