تکنولوژی

آمارهای جدید از تولید اپلیکیشن در ایران

کافه بازار امروز گزارشی را منتشر کرد که در مورد اشتغال صنعت تولید اپلیکیشن در ایران بود. 

خلاصه‌ای از گزارش کافه بازار به این شرح است : 

– تخمین به‌دست‌ آمده برای تعداد شاغلان مستقیم صنعت در ایران بیش از ۲۰٫۷۰۰ شغل است. اگر شغل‌های القایی را نیز به این عدد اضافه کنیم به عدد ۳۱ هزار شغل می‌رسیم.

 – ۶۳ درصد شاغلان صنعت مدارک دانشگاهی دارند و توسعه‌دهندگانی که به درآمد و نصب فعال بیشتری رسیده‌اند از تعداد شاغلین با مدارک دانشگاهی بیشتری برخوردار هستند.

–  ۲۳ درصد از شاغلان صنعت بانوان هستند. 

– توسعه‌دهندگان بازی به طور متوسط تعداد شاغلان بیشتری دارند و با وجود اینکه حدود ۴ درصد از توسعه‌دهندگان ایرانی را تشکیل می‌دهد حدود ۳۰ درصد از درآمد‌های دیجیتالی به آنها تعلق دارد. استان تهران در رتبه اول تعداد شاغلان و تعداد تیم‌های توسعه‌دهنده قرار دارد و استان قم به نسبت جمعیت بیشترین تعداد توسعه‌دهندگان فعال را داراست.  

– از مجموع بیش از ۱۹ هزار توسعه‌دهندهٔ ایرانی بیش از ۷ هزار توسعه‌دهنده در دستهٔ توسعه‌دهندگان فعال قرار می‌گیرند که حداقل‌های درآمدی یا نصب فعال را داشته‌اند. بر اساس نمونه متوسط تعداد شاغلان این تیم‌ها ۱/۸۷ است. 

– همچنین بیش از ۱۴۰۰ تیم توسعه‌دهندهٔ ایرانی با عنوان شرکت‌های حقوقی در کافه‌بازار ثبت‌نام کرده‌اند که به طور متوسط بیش از ۲۵ برابر توسعه‌دهندگان حقیقی درآمد دارند. 

– قضاوت در رابطه با تعداد شاغلان غیر مستقیم صنعت که به دلیل وجود صنعت برنامه‌های موبایلی مشغول فعالیت شده‌اند دشوار است. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که در بخش‌های حمل و نقل، حمل بار، غذا و خوراکی‌ها، خدمات منزل و خودرو، خدمات پزشکی، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بیش از ۴۹۰ هزار شاغل انفرادی یا بنگاه اقتصادی از خدمات برنامه‌های موبایلی بهره‌ می‌برند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا