تکنولوژی

تغییر مهم در سرویس گوگل ایمیجز

گوگل از دیروز یک قدم برای کپی رایت برداشته و آن حذف دگمه View Image از سرویس جست وجوی عکس خود   است. 

اگر از امروز به گوگل ایمیج که در آن عکس میتوان جست و جو کرد مراجعه کنید می‌بینید که این دگمه حذف شده و به نظر می‌رسد که این کارگوگل حمایت بیشتر از کپی رایت عکسهاست. 

از طریق View Image کاربران قادر بودند که مستقیما به عکس با بالاترین رزولوشن تصویری دست پیدا کنند ولی حالا فقط می‌توانند به صفحه‌ای هدایت شوند که عکس در آن قرار دارند و البته همچنان این امکان را دارند که عکس را از آن سایت ذخیره کنند ( البته  اگر خود سایت اجازه این کار را بدهد) 

با این کار کوچک اما بسیار مهم کاربرانی که به دنبال یک عکس هستند مجبور به کلیک روی صفحه سایت صاحب عکس هستند و این کار همزمان با توافق گوگل و سرویس عکس Getty Images صورت می‌گیرد که بر اساس آن گوگل قادر به استفاده از محتوای سرویس گتی ایمیجز می‌شود. 

این مشارکت البته به دنبال شکایت گتی ایمیجز از گوگل در سال 2016 رخ داد که در آن شرکت گوگل متهم به دستکاری در  نتایج جست و جو به نفع خود شد. شکایت گتی ایمیجز به این اشاره می‌کرد که مدل جست و جوی عکس در گوگل به گونه‌ای است که کاربران نیاز به بازدید از وب سایت صاحب عکس نیستند و از همان‌جا می‌توانند عکس – ولو با کیفیت پایین – را دانلود کنند. 

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا