تکنولوژی

گزارش تصویری از نمایشگاه اینترنت اشیا

اینترنتِ اشیا (Internet of Things) یا IOT مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است. به صورت خلاصه “اینترنت اشیا” فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم می‌گردد. در حالت کلی می‌توان گفت اینترنت اشیا شبکه‌ای از اشیا فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آن‌ها توسط تبادل اطلاعات با تولید کننده، اپراتور و یا دستگاه‌های دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بیشتر باشند. چشم انداز پیش بینی شده برای این بازار نوظهور و فرصت های سرمایه گذاری بکر، فروم تخصصی “اینترنت اشیا ایران” را برآن داشت تا با هدف بررسی آخرین تحولات و روندهای بین المللی و داخلی، سومین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا را برگزار نماید.

این کنفرانس و نمایشگاه که در تاریخ 24 و 25 بهمن ماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می گردد، سه هدف انرژی، خدمات شهری و حمل و نقل در حوزه IOT را به بحث و چالش خواهد کشید. این نمایشگاه با ایجاد فضایی تخصصی جهت تعامل بیشتر برای کسب و کارهای خرد و کلان و مرتبط با IOT و ارائه توانمندی های این حوزه با حضور شرکت های داخلی و بین المللی آغاز به کار خواهد کرد.

در همین راستا ما هم امروز صبح نگاهی داشتیم به این نمایشگاه که در ادامه گزارش تصویری آی‌تی‌ایران را می‌بینید.

پارکینگ خلوت نمایشگاه در ساعت 10 صبح

یک گربه در حال قدم زدن در نمایشگاه!

خبرنگاران و وزیر

آذری جهرمی (وزیر ارتباطات)

سال 2015 در انگلستان 800 هزار شغل به علت پیشرفت‌های تکنولوژی از بین رفته است اما 3 و نیم میلیون شغل جدید به وجود آمده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا