تکنولوژی

فضاپیمای اسپیس اکس جمعه پرتاب می‌شود

شرکت SpaceX به زودی قدرتمندترین راکت عملیاتی Falcon Heavy خود را به فضا پرتاب خواهد کرد. این شرکت تایید کرده است که این فضاپیما در روز جمعه پرتاب شود و شهروندان فلوریدایی ممکن است صدای انفجارهای این موشک را حین شکسته شدن دیوار صوتی بشنوند. این موشک، سه هسته پشتیبانی کننده به همراه دارد که در مرحله بعدی بعد از پرتاب، به روی زمین فرود خواهد امد.

Falcon Heavy یک فضاپیمای عظیم است که به مدار زمین فرستاده می‌شود و می‌تواند تقریبا 64 تُن بار به فضا حمل کند. SpaceX این موشک را با هدف فرستادن مسافرین انسانی به مدار زمین و در نهایت به ماه و یا حتی مریخ، طراحی و تولید کرده است. اما قبل از اینکه سفرهای فضایی با این سفینه برای بردن انسان‌ها مقدور شود، باید تعدادی سفرهای آزمایشی انجام دهد که عملیات روز جمعه نیز به همین منظور است. ششم فوریه، اسپیس اکس تایید کرده است که این عملیات از مرکز پرتاب موشک NASA Kennedy  ناسا در فلوریدا انجام خواهد گرفت.

مرتبط : دعوت ایلان ماسک برای تماشای پرتاپ فالکون

ویدیوی بالا آماده سازی این موشک برای پرتاب را نشان می‌دهد. مدیرعامل شرکت اسپیس اکس، ایلان ماسک اعلام کرده است که در این سفر مانکن‌ها انسانی استفاده شده که عکس  آنها در اکانت اینستاگرام ماسک منتشر شده است. وی همچنین علام کرد که نام مسافران این فضا پیما، Starman نام دارد. بسیاری از شهروندان علاقه‌مند فلوریدایی برای تماشای پرتاب موشک فالکون هوی از حالا در نزدیکی این مرکز چادر زده‌اند اما به آنها هشدار داده شده است که عملیات پرتاب ممکن است به هر دلیلی با مشکل روبرو شود.

پرتاب موشک فالکون هوی همچنین به صورت زنده در وبسایت اسپیس اکس منتشر خواهد شد.

مرتبط :

رویاهای فضایی جدید آقای ایلان ماسک

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا