تکنولوژی

رقابت بر سر تولید مودم‌های آیفون‌

اینتل می‌تواند تامین‌کننده‌ی اصلی مودم‌های ال‌تی‌ای برای آیفون‌های جدید در سال ۲۰۱۸ باشد. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود اینتل تامین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌ی 2H18 برای آیفون‌های جدید باشد، این در حالی است که کوآلکام هیچ سهمی در تهیه‌ی این مودم‌ها نخواهد داشت.

قبل از این انتظار می‌رفت اینتل ۷۰ درصد مودم‌ها را تامین کند و کوآلکام ۳۰ درصد آن‌ها را برعهده داشته باشد، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد با وجود امکانات اینتل تامین تمامی مدل‌ها را این شرکت بر عهده گرفته است. اولین و مهم‌ترین امکان اینتل جدید‌ترین مودم XMM 7560 است که GSM و CDMA را پشتیبانی می‌کند. این می‌تواند به این معنا باشد که اپل امکان ارائه‌ی آیفون با AT&T، Verizon، T-Mobile و Sprint را خواهد داشت. مودم‌های اینتل قبل از این CDMA نداشتند، برای همین بود که اپل نمی‌توانست کوآلکام را کنار بگذارد.

اپل هم‌چنین درگیر شکایتی با کوآلکام بود و به نظر می‌رسد سازندگان آیفون با روی آوردن به اینتل به عنوان تنها تامین‌کننده‌ی مودم‌ قصد دارند فشار بر روی کوآلکام را زیاد کند. اینکه اینتل می‌تواند همین موقعیت را در آینده نگه دارد یا نه مشخص نیست، چرا که اپل معمولا با یک تامین‌کننده‌ی ثابت کار نمی‌کند. حتی ممکن است در آینده اپل با وجود شکایتی که بین آنها در جریان است با کوآلکام برای تامین مودم‌هایش همکاری کند.

کوآلکام برای جبران این سفارش‌های از دست رفته‌ی آیفون، بر روی سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی تمرکز خواهد کرد. البته با توجه به اینکه این کمپانی‌های چینی علاقه‌ای به بازار انحصاری ندارند، احتمال اینکه‌ کوآلکام بتواند کل بازار در چین را در دست بگیرد کم خواهد بود.

سرعت انتقال داده‌ی ال‌تی‌ای در مدل‌های جدید آیفون در نیمه‌ی دوم ۲۰۱۸ به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در بررسی‌های گذشته در نوامبر، گفته شده بود مودم‌های XMM 7560 اینتل دارای تکنولوژی 4×4 MIMO هستند. این در حالی است که آیفون۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون 10 دارای تکنولوژی 2×2 MIMO هستند. هرچه سرعت ال‌تی‌ای بیشتر باشد، دست اپل برای طراحی پیشرفته‌‌تر آنتن در آیفون‌های آینده باز خواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا