تکنولوژی

انقلاب چت‌بات‌ها در راه است

 پیشرفت‌هایی که در این سال‌ها در حوزه هوش مصنوعی ایجاد شده است در کنار ترویج و رشد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، در نهایت به توسعه چت‌بات‌ها منجر شده است. چت‌بات‌ها برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که با استفاده از پیام‌رسان‌ها به‌عنوان رابط، بعضی وظایف مشخص را از برنامه‌ریزی برای یک جلسه کاری و گزارش آب و هوا گرفته تا کمک به کاربران برای خرید یک جفت کفش، انجام می‌دهند.

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در این زمینه، انتظار می‌رود چت‌بات‌ها رشد قابل توجهی در سال‌های آینده داشته باشند و به همین دلیل هم هست که کسب‌وکارها و بنگاه‌های تجاری حالا شروع کرده‌اند به سرمایه‌گذاری‌های وسیع در زمینه به‌کارگیری چت‌بات‌ها تا به این ترتیب اقتصاد پررونقی در این حوزه شکل بگیرد. جالب اینکه در حال حاضر تعدادی از برندها و توسعه‌دهندگان مانند HP، Flowers و CNN چت‌بات‌هایی را با همکاری پیام‌رسان‌ها و کانال‌هایشان توسعه داده‌اند. درحالی‌که انقلاب چت‌بات‌ها هنوز در ابتدای راه خودش است، اما بسیاری معتقدند که سال ۲۰۱۶، سالی بوده است که این تعاملات مجازی شروع به اوج گرفتن کرده است.

در گزارش جدیدی از BI Intelligence، بررسی‌هایی در زمینه روند رشد چت‌بات‌ها و چشم‌انداز آینده‌شان انجام شده است. این گزارش نشان می‌دهد که چت‌بات‌ها به سرعت در زمینه‌های مختلف و به‌خصوص کسب و کارهای نوپا در حال رشد و نفوذ هستند و تمایل به استفاده از آنها هر روز بیشتر هم می‌شود. کارشناسان معتقدند ساختار ساده و امکان تعامل راحت با این چت‌بات‌ها، باعث شده است که کاربران مختلف به استفاده از آنها ترغیب شوند. با این اوصاف است که اکوسیستم چت‌بات‌ها در میان شرکت‌های بزرگ و مهم دنیا هم پذیرفته شده و به‌کار گرفته می‌شوند. این گزارش نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده است که چت‌بات‌ها به سرعت در حال افزایش سطح تعاملاتشان با انسان‌ها هستند و این موضوع به بنگاه‌های تجاری اجازه می‌دهد تا از این تکنولوژی ارزان‌قیمت و در دسترس به خوبی برای تعامل بیشتر با کاربران و مصرف‌کنندگانشان بهره ببرند.

چت‌بات‌ها به‌خصوص برای استفاده در گوشی‌های موبایل مناسب هستند و به همین دلیل به خوبی با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مختلف و محبوب در میان کاربران سراسر دنیا همگام‌سازی شده‌اند. این روزها ارسال و دریافت پیام شاید مهم‌ترین تجربه کاربری با موبایل باشد و به همین دلیل هم انتظار می‌رود اکوسیستم چت‌بات‌ها با سرعت قابل توجهی در ساختار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رشد کند. اکوسیستم چت‌بات‌ها در حال حاضر هم به خوبی توسعه و رشد پیدا کرده است، اما کارشناسان و تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که بسیاری از اپلیکیشن‌های متفرقه هم به بهره‌گیری از ظرفیت چت‌بات‌ها به‌خصوص چت‌بات‌های بومی مورد استفاده در کانال‌های عرضه و توزیع کالا و همچنین چت‌بات‌های ارتباط با مشتری برای شرکت‌های بزرگ، روی بیاورند تا به این ترتیب اکوسیستم چت‌بات‌ها با سرعت چشمگیری رشد کند. در این میان جالب است بدانید که استفاده از چت‌بات‌ها برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌تواند تا حد قابل‌توجهی سودآور هم باشد و توسعه‌دهندگانی که این چت‌بات‌ها را برای این پلت‌فرم‌ها می‌سازند، این کار را به شکلی انجام می‌دهند که ساز و کار درآمدزایی‌شان بسیار شبیه الگوی درآمدزایی فروشگاه‌های اپلیکیشن باشد.

 

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا