تکنولوژی

برنامه اپل برای آی‌اواس 11.3

اپل اخیرا اولین نسخه بتا از آپدیت بعدی سیستم عامل آیاواس یعنی  11.3را منتشر کرده است. این نسخه قابلیت‌های جدید زیادی ارائه می‌دهد و به علاوه، پیام‌رسان آی‌کلاد (قابلیتی که مدت‌ها بود قولش را به کاربران داده بود) نیز در این نسخه اضافه شده است. Animoji، ابزار جدید ARKit برای برنامه نویسان و چند قابلیت دیگر نیز در این نسخه معرفی شده‌اند.

در ویدیویی که در ادامه می‌بینید، تعدادی از قابلیت‌های نسخه جدید را معرفی می‌کنیم.

 

قابلیت‌های جدید اصلی

قبل از اعلام انتشار نسخه بتا، اپل بسیاری از تغییرات نسخه بعدی آی‌او‌اس 11.3 را معرفی کرده است تا کاربران تا حدودی بدانند با چه نوع قابلیت‌های جدیدی روبه‌رو خواهند شد.

Messages on iCloud 

 

پیام‌رسان آی‌کلاد در ماه ژوئن در کنفرانس جهانی برنامه نویسان به عنوان اصلی‌ترین قابلیت نسخه iOS 11 معرفی شد اما در متاسفانه در نسخه 11 عرضه نشد و آن زمان هنوز در مرحله آزمایشی یا بتا قرار داشت. اپل اعلام  کرده است که این قابلیت در آپدیت بعدی آی‌او‌اس ارائه می‌شود و حالا قرار است در نسخه آی‌اواس  11.3اضافه شود. این قابلیت با ذخیره سازی عکسها و دیگر الحاقات داخل پیغامها روی آی‌کلاد میتواند فضای بیشتری روی گوشی کاربر ایجاد کند و قابلیت سینک شدن با تمام دستگاههای کاربر را نیز دارد. اگر گزینههای شناسایی هویت دو مرحلهای و بکآپ گیری آی‌کلاد را فعال کرده باشید، قابلیتMessages on iCloud به صورت خودکار فعال خواهد شد.

انیموجیهای جدید

در iOS 11.3، 4 انیموجی (Animoji) جدید اضافه شده است. انیموجی‌ها، کاکترهای انیمیشنی کوچکی هستند که می‌توانند حالات مختلف چهره کاربر و همچنین صدا را از طریق دوربین TrueDepth تشخیص داده و تقلید کنند. انیموجی‌ها مختص آیفون 10 هستند ودارندگان آیفون 10 به چند مدل جدید از این شکلک‌های جان دار از جمله اژدها، خرس، اسکلت و شیر دسترسی خواهند داشت و تعداد انیموجی‌های آنان به 16 عدد خواهد رسید.

ARKit 1.5

اپل برای برنامه نویسان، ARKit 1.5 را معرفی کرده است که پیشرفته‌تر از نسخه قبلی است. با ARKit 1.5، برنامه‌های واقعیت افزوده قادر خواهند بود وضعیت تصاویر، علامت‌ها و پسترهای 2 بعدی را تشخیص دهند. ARKit 1.5 همچنین از رزولوشنی 50 برابر بزرگ‌تر ( 1.80 به جای 750 پیکسل) پشتیبانی می‌کند و همچنین با اتوفوکوس نیز سازگاری دارد.

گزارش سلامتی

اپل برای اضافه کردن Health Records یا سوابق سلامتی، با چندین بیمارستان، کلینیک و فعالان حوزه پزشکی همکاری داشته و قابلیتی طراحی کرده که بتوان از طریق آن سوابق پزشکی کاربر را به صورت یک جا و قابل دسترس، در یک برنامه جمع آوری کرد.

این برنامه قابلیت مشارکت با موسسات مختلف را دارد و می‌توان از طریق آن مثلا برای دریافت جواب آزمایشاها و دیگر امور کلینیکال استفاده کرد. اپل لیست تعدادی از موسسات مرتبط با این برنامه را معرفی کرده و اعلام کرده که به زودی تعداد بیشتری از موسسات دیگر نیز اضافه خواهند شد.

قابلیت‌های متفرقه کوچک

قابلیت‌هایی که در بالا ذکر شد، قابلیت‌های جدید این نسخه بودند اما چندین ویژگی جدید کوچک دیگر نیز اضافه شده  که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

Apple News

این قابلیت، لیست منتخبی از ویدیوهای برتر روز را در قسمتی به نام “For You” ارائه می‌دهد.

Home Kit

اپل به طور رسمی پشتیبانی از نرم افزار HomeKit را ارائه می‌کند که به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد که از بسیاری از قابلیت‌های جانبی Homekit استفاده کنند.

تماس‌های اورژانسی

این قابلیت به صورت اتوماتیک مکان دقیق کاربر را با کمک تکنولوژی Advanced Mobile Location یا AML از طریق وای‌فای یا جی‌پی ‌اس ارسال می‌کند. تکنولوژی AML باید از طریق اپراتور پشتیبانی شود و فعلا در آمریکا ارائه نمی‌شود. این تکنولوژی فعلا در انگلیس، استونی، لیتواانی، اتریش، ایسلند و نیوزلند ارائه می‌شود.

iBooks

برنامه iBooks در این نسخه حرف i خود را از دست می‌دهد و تحت عنوان Books ارائه می‌شود.

آپدیت App Store

 

در نسخه آپدیت اپ‌استور، تغییراتی در ظاهر این فروشگاه مجازی صورت گرفته است.

دکمه کناری Face ID

در آیفون 10، زمانیکه کاربر برنامه‌ای از طریق اپ استور دانلود می‌کند، پیغامی نشان داده خواهد شد که نشان می‌دهد می‌توان از طریق دکمه کناری، دانلود را تایید کرد.

Privacy Screen

بعد از دانلود آی‌اواس 11.3، آیکون جدیدی در قسمت تنظیمات اضافه می‌شود و هر زمان که برنامه‌ای از شما ‌درخواست اطلاعات شخصی را بکند، این قابلیت نشان داده می‌شود.

Game Center

این قابلیت برای مدیریت بخش بازی‌ها و لیست دوستان اضافه شده است.

AirPlay 2

قابلیت‌هایی از AirPlay 2 در آی‌او‌اس 11.3 و tvOS 11.3 ارائه شده است که با استفاده از آنها می‌توان موسیقی در حال پخش روی اپل تی وی را از طریق دستگاه‌های آی‌او‌اس کنترل کرد.

Face ID Family Purchase

در نسخه بتای IOS 11.3 می‌توان با استفاده از Face ID، قابلیت خرید خانوادگی را فعال کرد. این قابلیت تا پیش از این وجود نداشت.

App Store Review Sorting

در نسخه بتای IOS 11.3، نظرها یا کامنت‌های کاربران درApp Store  را می‌توان براساس Most Helpful، Most Favorable، Most Critical و Most Recent دسته بندی کرد.

طبق اعلان اپل، IOS 11.3 بهار امسال به صورت عمومی عرضه می‌شود و ظاهرا مدت زمانی دوره آزمایشی این نسخه تمدید پیدا کرده است. در طی مدت انتشار آزمایشی این نسخه اپل می‌تواند باگ ها و اشکالات را شناسایی کرده و در نسخه اصلی آنها را برطرف نماید.

نسخه 11.3 فعلا تنها برای برنامه نویسان قابل دسترس است و اپل قصد دارد نسخه بتا را به زودی برای عموم نیز عرضه کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی شیائومی 12 اس – Xiaomi 12S

    آزمون مقاومت شیائومی 12 پرو، استحکام پرچمدار چینی‌ها را به چالش می‌کشد

    قیمت لپ تاپ شیائومی امروز

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا