تکنولوژی

استفاده توییتر از هوش مصنوعی

زمانی که عکسی به روی توییتر آپلود می‌کنید، نسخه‌ پیش‌نمایش یا thumbnail از عکس به وجود می‌آید که همه عکس را نشان نمی‌دهد، اما مشاهده شده که گاهی اوقات حتی بعد از اعمال Crop یا بردیده شدن اتوماتیک، نتیجه جالبی ایجاد نشده و نقاط غیرمرتبط عکس نمایش داده می‌شود. به همین دلیل توییتر قصد دارد ابزار کراپینگ جدیدی را ارائه دهد که با استفاده تکنولوژی هوش مصنوعی، کراپ هوشمندانه‌تری صورت پذیرد.

توییتر قبلا از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کرد تا صرفا تصویر صورت فرد برای حالت پیش‌نمایش انتخاب شود اما گاهی اوقات هیچ صورتی در عکس آپلود شده وجود نداشت و به همین دلیل قسمت‌های نامرتبط یا گاهی بی اهمیت از عکس برای حالت پیش‌نمایش نشان داده می‌شد. با استفاده از سیستم جدیدی که این شرکت قصد اِعمال آن را دارد، هوش مصنوعی قادر خواهد بود که تشخیص دهد کدام قسمت‌های تصویر ممکن است بیشتر مهم باشد که البته در اکثر مواقع صورت‌های موجود در عکس، نوشته‌ها، حیوانات و قسمت‌های با کنتراست بالای عکس است.

توییتر با استفاده از تکنیکی تحت عنوان knowledge distillation قادر خواهد بود قسمت‌های مختلف یک عکس را شناسایی کند. این ابزار جدید با سرعت بیشتری نسبت به ابزارهای قبلی عمل می‌کند و عملیات کراپینگ نیز هوشمندانه‌تر و معقولانه‌تر انجام می‌پذیرد. در حال حاضر آپدیتی برای کاربرای اندرویدی ارائه شده و این افراد می‌توانند از روی برنامه توییتر خود این قابلیت جدید را امتحان کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا