تکنولوژی

عرضه اولین گوشی با سنسور Build-in در چین

مدت‌هاست که شایعات زیادی منتشر شده است مبنی براینکه سامسونگ به روی ساخت سنسور اثر انگشت تعبیه شده در داخل صفحه نمایش، کار می‌کند و قصد دارد از این تکنولوژی درمدل بعدی گوشی هوشمند خود استفاده کند. در این دستاورد، سنسور تشخیص اثر انگشت با صفحه نمایش ادغام می‌شود. البته سامسونگ استفاده از این تکنولوژی را رسما اعلام نکرده اما یک شرکت سازنده چینی به اسم Vivo اوایل ماه جاری در نمایشگاه CES امسال، محصولی با همین تکنولوژی را معرفی کرد. این شرکت قصد دارد اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور داخلی را تا چند روز آینده به بازار عرضه کند.

با وجود اینکه سنسور اثرانگشت جدید ویوو نسبت به دیگر سنسورهای داخلی کنونی در بازار کمی کندتر عمل می‌کند‌، اما دستاورد جالبی است و بدون شک تاثیرات بزرگی به روی بخش طراحی گوشی‌های هوشمند خواهد گذاشت. تکنولوژی اصلی این سنسورهای تشخیص اثرانگشت داخلی، توسط Synaptics  توسعه یافته و حالا به مرحله تولید انبوه رسیده است.

شرکت Vivo در تاریخ بیست چهارم ژانویه، مراسمی در پکن چین برگزار خواهد کرد و در طی این مراسم‌، گوشی هوشمند Vivo X20 Plus به صورت رسمی معرفی خواهد شد. این دستگاه، اولین گوشی خواهد بود که با سنسور تشخیص اثرانگشت تعبیه شده داخل صفحه نمایش عرضه می‌شود. این گوشی همچنین مجهز به یک صفحه نمایش 6.4 اینچی و پردازنده اسنپ دراگن 6 کوالکام است. 4 گیگابایت رم و 12 مگاپیکسل دوربین 2 لنزه اصلی و پشتی از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند است.

در مراسم روز بیست و چهارم ژانویه، قیمت این گوشی هوشمند اعلام خواهد شد. Vivo X20 Plus ابتدا در کشور چین عرضه خواهد شد و بعدا در مورد ارائه آن در بازار دیگر کشورهای نیز تصمیم گیری می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا