تکنولوژی

همکاری اپل و بنیاد ملاله برای تحصیل دختران

روز شنبه گذشته تیم کوک مدیر عامل اپل و ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل در شهر بیروت در لبنان با یکدیگر ملاقات کردند تا در نهایت از همکاری بلند مدت شرکت اپل و بنیاد ملاله برای اهداف انسان دوستانه خبر بدهند. هدف آن ها استفاده از منابع و تخصص شرکت اپل در ترکیب با دسترسی بنیاد ملاله به افراد نیازمند و محروم از تحصیل است تا امکان تحصیل بیش از صد هزار دختر را فراهم بیاورند. لبنان یکی از اولین کشورهایی است که این برنامه در آن اجرا خواهد شد. در قدم بعدی اما افغانستان، نیجریه، پاکستان و ترکیه کشورهای هدف خواهند بود و پیش بینی می‌شود این برنامه در آینده ای نه چندان دور در کشورهای بیشتری هم اجرا شود. تیم کوک و ملاله یوسف زی ماه اکتبر گذشته در دانشگاه آکسفور‌د که ملاله در آن مشغول تحصیل است- یکدیگر را ملاقات کردند و در همان دیدار ایده این همکاری شکل گرفت.

تیم کوک در این مورد می‌گوید: “وقتی در آکسفورد درباره کمک به تحصیل دختران محروم صحبت کردیم، خیلی زود به این نتیجه رسیدیم که این همکاری را سریع‌تر آغاز کنیم. فرهنگ اپل و عقیده شخصی خود من هم با این ایده همراه است. من معتقدم که ابعاد چنین مشکلی نشان می‌دهد که بخش‌ها و بنیادهای مختلف باید برای حل آن با یکدیگر همکاری کنند. بعضی اقدامات را فقط شرکت‌های خصوصی می‌توانند انجام بدهند و بعضی کارها را سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی. در نهایت اما چنین مشکلات جهانی نیاز به همکاری همه مردم در سراسر دنیا دارد”. 

ملاله هم می‌گوید: “من واقعا می‌خواستم که این همکاری شکل بگیرد، چون معتقدم که اپل تخصص لازم و امکان انجام چنین اقداماتی را دارد. با این حال فکر نمی‌کردم تنها در طول چند ماه این ایده به واقعیت تبدیل شده و اجرا شود. این همکاری بلند مدت خواهد بود و به این ترتیب انتظار داریم دختران بیشتری در کشورهای دیگر را هم تحت حمایت قرار بدهیم”.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا