تکنولوژی

ب‌ام‌و بابت CarPlay حق اشتراک می‌گیرد!

سرویس Apple Car Play با سرعت در حال اضافه شدن به مدل‌های مختلف خودرو است و خیلی از شرکت‌های خودروسازی بیشتر تمایل دارند این سرویس را به عنوان یکی از آپشن‌ها به خودروهای خود اضافه کنند. ب‌ام‌و هم یکی از همین شرکت‌هاست. این شرکت در حال حاضر سرویس CarPlay را به عنوان یکی از آپشن‌ها برای خودروهایی که سیستم مسیریابی دارند، به قیمت 300 دلار ارائه می‌دهد. طبق گزارش The Verge، ب‌ام‌و تصمیم دارد این سرویس را تبدیل به یک سرویس اشتراکی سالیانه کند تا کاربر در ابتدا 300 دلار اضافه پرداخت نکند.

سرویس CarPlay برای سال اول به صورت رایگان ارائه خواهد شد و بعد از آن کاربر باید برای ادامه اشتراک، سالیانه 80 دلار بپردازد. در نمایشگاه خودرو Detroit Auto Shoة، Don Smith، مدیر بخش تکنولوژی محصولات شرکت ب‌ام‌و، توضیح داده است که این سیستم جدید در واقع به نفع مشتریهاست و اگر کاربری سه سال از این سرویس اشتراک استفاده کند، در سال‌های بعد می‌توانند هزینه کمتری پرداخت کند و این شیوه در کل به صرفه‌تر از پرداخت 300 دلار به صورت یکجاست.

سال گذشته این شرکت خودروسازی اعلام کرد که تمام مدل‌های جدید ب‌ام‌و و مینی‌کوپر، در سال 2018 همراه با سرویس آمازون الکسا ارائه خواهند شد.Smith  همچنین یادآور شد که مدل‌های ب‌ام‌و پشتیبانی از دستیار هوشمند گوگل را از سال گذشته آغاز کرده است. ب‌ام‌و در حال حاضر فقط سرویسAndroid Auto  را ارئه نمی‌دهد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا