تکنولوژی

واردات 7 میلیون دلاری آیفون توسط تامین اجتماعی

واردکردن گوشی‌های آیفون توسط سازمان تامین  اجتماعی حالا به بحث روز تبدیل شده به خصوص آنکه واردات این سازمان در زمانی اعلام می‌شود که طرح رجیستری برای این گوشی به اجرا در آمده و طبیعتا فضای ویژه‌ای را برای واردکنندگان این گوشی فراهم کرده است. 

شاید همین حواشی باعث شده که وزیر ارتباطات اطلاعات بیشتری از واردات آیفون توسط این سازمان ارایه کند . جهرمی در اینستاگرام خود تایید کرد مجوز صادر شده برای واردات آیفون به شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی تعلق گرفته و نوشت: شرکت بازرگانی بین المللی تامین اجتماعی دولتی نیست و سهام آن متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی است  

بر اساس اعلام جهرمی کل ثبت سفارش سال جاری این شرکت را ۷ هزار و ۳۷۸ عدد دستگاه آیفون  اعلام کرده که اگر قیمت هر آیفون را به طور متوسط 1000 دلار ( آیفون 10 حدود 1200 دلار و آیفون 8 حدود 800 دلار قیمت دارد ) در نظر بگیریم تنها تا امروز این شرکت 7 میلیون و 387 هزار دلار  آیفون ثبت سفارش کرده است که با قیمت روز دلار می‌شود 33 میلیارد و 980 میلیون تومان تنها همین یک شرکت آیفون ثبت سفارش کره است. 

وزیر ارتباطات همچنین کل ثبت سفارش گوشی آیفون را 304 هزارو 614 دستگاه اعلام کرده که یعنی واردکنندگان آیفون 304 میلیون دلار آیفون برای امسال ثبت سفارش کرده‌اند که البته به گفته جهرمی همه منجر به واردات نشده است. 

جهرمی با اعلام واردات شرکت متعلق به تامین اجتماعی گفته که میزان ثبت سفارش این شرکت کمتر از 2.5 درصد کل آیفون‌هاست و یک پانصدم کل ثبت سفارش گوشی ( از نظر تعداددستگاه) است.  

وزیر ارتباطات کل ثبت سفارش سال جاری این شرکت را ۷ هزار و ۳۷۸ عدد دستگاه آیفون عنوان کرد و افزود: این درحالی است که کل ثبت سفارش گوشی آیفون برای همه شرکتها ۳۰۴ هزار و ۶۱۴ عدد بوده است.

به گفته وزیر ارتباطات، این شرکت در ابتدای سال و قبل از آغاز دولت دوازدهم، مجوز واردات و نمایندگی فروش را از سوی وزارت صنعت دریافت کرده است. 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا