تکنولوژی

اپلیکیشن ادوارد اسنودن برای شناسایی هکرها

آیا شما جزو آن دسته کاربران هستید که همیشه نگرانید که کسی از طریق لپ تاپ، جاسوسی شما را کند؟

ادوارد اسنودن-Edward Snowden پیشنهاد می‌کند برای حفظ امنیت حریم شخصی، به جای اینکه اتاق‌های خود را با دوربین‌های امنیتی، سنسورهای حرکتی و تله‌های پیچیده شلوغ کنید، بهتر از شیوه ابتکاری وی استفاده کنید و به راحتی بفهمید که آیا متجاوزی به حریم خانه و لپ تاپ شما وارد شده است یا خیر. تنها وسیله‌ای که این برنامه(این برنامه که Haven  نام دارد) احتیاج دارد، یک گوشی اندرویدی است.

برنامه‌ای که اسنودن طراحی کرده قدر است گوشی‌های هوشمند را به یک دستگاه چند منظوره تبدیل کند. با استفاده از این برنامه، گوشی صداهای دریافتی از میکروفون را بررسی می‌کن، همچنین از طریق شتاب سنج گوشی نیز می‌تواند حرکات را شناسایی کند. به علاوه، سنسورهای نوری گوشی می‌توانند تغییر در وضعیت نور اتاق و دوربین گوشی نیز حرکت اشیا غریبه را شناسایی می‌کند.

بعد از بررسی داده‌های دریافتی از گوشی، برنامه به صاحب گوشی پیغام‌های تصویری یا صوتی رمز گذاری شده ارسال می‌کند. این برنامه مدعیست که اگر گوشی را در کنار دستگاهی مانند لپ تاپ قرار دهید‌، در همان لحظه قادر است وجود متجاوز و هکر را شناسایی کند.

Eva Galperin، مدیر بخش امینت سایبری شرکت Electronic Frontier Foundation، اعلام کرده است که برنامه Havan می‌تواند برای نوجونانی که والدین سخت گیری دارند، مفید باشد تا در صورت کنترل والدین، از آن آگاه باشند. وی همچنین هشدار داد که این برنامه ممکن است پاسخ مثبت کاذب بدهد. در کل این برنامه می‌تواند برای شناسایی هکرها از هر نوع مفید باشد.

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا