تکنولوژی

استخدام یکی از طراحان ارشد اپل در گوگل

طبق گزارش‌ها، ظاهرا گوگل یکی از طراحان ارشد قطعات که تا به امروز در شرکت اپل مشغول به کار بود را به استخدام خود درآورده است.

گوگل مدت‌هاست که بخش طراحی قطعات و تراشه‌های اختصاصی را برای دستگاه‌هایی همچون گوشی‌های هوشمند سری پیکسل خود، راه اندازی کرده و این استخدام جدید نیز در راستای همین برنامه صورت گرفته است.

طبق گزارش The Information، گوگل برای این طرح اقدام به استخدام John Bruno- یکی از برترین طراحان شرکت اپل کرده است. برونو از سال 2012 تا کنون در قسمت طراحی آیفون در اپل و تا پیش از آن نیز در شرکت ATI Technologies  مشغول به کار بوده است. وی همچنین موسس و مدیر گروه تجزیه و تحلیل رقابتی اپل بوده – گروهی که تلاش می‌کرد تا شرکت اپل در حوزه طراحی و ساخت و ساز قطعات، از دیگر رقبا جلو زده و پیشرو باشد. برونو با همکاری با چند مهندس قطعات خُبره دیگر مانند Manu Gulati، Wonjae (Gregory) Choi  و Tayo Fadelu، این گروه را رهبری می کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که گوگل تلاش زیادی دارد که همپای اپل فعالیت کند و از سال 2010 نیز تا کنون قطعات موبایل انحصاری خود را تولید کرده است. این غول جستجوی اینترنتی، اخیرا اعلام کرده است قرار است قطعاتی مرتبط با تکنولوژی یادگیری عمیق ماشینی تحت عنوان Cloud Tensor Processing Units(TPU) را در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار دهد. البته به نظر می‌رسد استخدام آقای برونو بیشتر در راستای تولید قطعات انحصاری محصولات شرکت گوگل انجام گرفته باشد.

طبق گفته Jim McGregor، یکی از تحلیل گران Tirias Research، اولین قطعه یا تراشه موبایل با برند گوگل به زودی عرضه خواهد شد.:« این شرکت در حوزه‌های مختلف و گسترده‌ای فعالیت دارد که با کمک آنها قادر است یک سیستم چند کاره را به روی قطعات خود ایجاد کند که به احتمال زیاد تا 6 ماه دیگر معرفی و عرضه خواهد شد.»

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا