تکنولوژی

پاسخ فیس‌‌بوک به انتقاد مدیر سابق خودش

یکی از روسای اسبق فیسبوک اخیرا بیانیه‌ای علیه این شبکه اجتماعی منتشر و اعلام کرد که فیسبوک برای سلامت جامعه در تمام کشورهای جهان مضر است. فیسبوک نیز در اقدامی غیر معمول جوابیه‌ای برای ادعاهای این شخص منتشر کرده است.

این شبکه اجتماعی در جوابیه خود مستقیما ادعاهای Chamath Palihapitiya نائب رئیس اسبق بخش افزایش کاربر را ردکرده است، اما اذعان می‌کند که شرکت کنونی فیسبوک با شرکتی که زمانی آقای Palihapitiya در آن کار می‌کرده تفاوت بسیاری پیدا کرده و تصورات این شخص در حقیقت “تاریخ گذشته” است!

یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرد: «Chamath بیشتر از 6 سال است که از فیسبوک جدا شده و زمانی که وی در این شرکت بود، هدف اصلی این شبکه به روی توسعه و افزایش کاربر در سرتاسر دنیا منعطف بود. فیسبوک در آن زمان یک شرکت کاملا متفاوت بود. با گذشت زمان و توسعه فیسبوک، مسئولیت‌های این شبکه اجتماعی نیز ارتقا و رشد پیدا کرده است». مارک زاکربرگ در ماه نوامبر به طور واظحی به سرمایه گذاران خود تاکید کرد که حفظ جامعه فیسبوکی از افزایش سوددهی و جذب منفعت واجب‌تر است. از آنجاییکه 1.3 میلیارد نفر، هر روز از فیسبوک استفاده می‌کنند، این شرکت متعهد شد که منابع بیشتری برای مبارزه با اخبار دروغین یا «False News» و سایر سواستفاده‌ها از پلت فرم فیسبوک، اختصاص دهد.

ادعاهای جنجالیChamath  به سرعت در سرتاسر رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و حتی در صفحه اول UK’s Daily Mail نیز چاپ شد. نائب رئیس اسبق فیسبوک که از سال 2007 تا 2011 با این شرکت همکاری داشته، شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یک “چرخه بازخورد دوپامین محور” معرفی کرد که به روی جامعه تاثیرات منفی دارد و توانست بسیاری از مردم را مجاب کند که از فیسبوک و یا هر شبکه اجتماعی دیگر فاصله بگیرند. جوابیه کامل فیسبوک به اظهارات آقای Palihapitiya  را در ادامه بخوانید.

Chamath بیشتر از 6 سال است که با فیسبوک همکاری ندارد. زمانی که وی در این شرکت کار می‌کرد، بیشتر تمرکز ما به روی افزایش کیفیت تجربه کاربران از این شبکه اجتماعی و توسعه آن بود. فیسبوک از آن زمان تغییر زیادی کرده است و با رشد و گسترش آن مسئولین دریافتند که مسئولیت‌هایشان نیز رشد و ارتقا پیدا کرده است. ما نقش خود را بسیار جدی می‌گیریم و برای توسعه تلاش زیادی می‌کنیم. تا کنون نیز تحقیقات فراوانی کرده‌ایم و با متخصصان زیادی مشورت داشته‌ایم تا از تاثیرات سرویس خود به روی عموم مردم مطلع شویم. ما به روی مردم، تکنولوژی و فرآیندهای آن سرمایه گذاری هنگفتی کرده‌ایم. همانطوری که زاکربرگ در آخرین سخنرانی خود اعلام کرد، ما تلاش داریم تا با کاهش سودهی، مطمئن شویم که در جای درست سرمایه گذری کرده‌ایم».

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا