تکنولوژی

عرضه 3 برنامه عکاسی جدید از سوی گوگل

گوگل در بیانیه‌ای از طریق وبلاگ Google Research اعلام کرد که از امروز سه برنامه جدید عکاسی به عنوان قسمتی از برنامه “تکنولوژی تجربی عکاسی” – Photography Appsperiment– عرضه خواهد شد و این برنامه‌ها که تعدادی از آنها هم روی فروشگاه اپ استور و هم روی گوگل پلی عرضه می‌شود، به گوگل این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های آزمایشی بیشتری را امتحان کرده و بازخورد کاربران را دریافت کند.

به گفته گوگل، این برنامه‌ها شامل تکنولوژی‌هایی هستند که توسط این شرکت در حال توسعه‌اند مانند تکنولوژی‌های تشخیص اشیا و تشخیص اعضای بدن انسان ، الگوریتم‌های سبک سازی، رمزنگاری کارآمد تصاویر و تکنولوژی‌های رمزگشایی.

این برنامه‌ها Storyboard,، Selfissimo! و Scrubbies نام دارند.

اولین برنامه Storyboard (نسخه اندروید) است که ویدیوها را مانند تصاویر کُمیکی می‌چیند و در یک صفحه(مانند آن چیزی که کتاب‌های کمیکی دیده می‌شود‌) کنار هم قرار می‌دهد و عکس‌ها را نیز  به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. تکنولوژی Comic Book Art هم زمان با عرضه برنامه ادیت عکس مجهز به هوش مصنوعی Prisma ، معرفی شد و به مرور محبوبیت کسب کرد.  Storyboard با الهام از برنامه‌های تبدیل کننده عکس‌ها به  اثر هنری Comic Book Art، فریم‌های جذاب فیلم را انتخاب می‌کند و به صورت خودکار آنها را با استفاده از چند فیلتر مختلف کنار یکدیگر در یک صفحه می‌چیند. این برنامه صرفا برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شده است.

برنامه دوم، Selfissimo! نام دارد (نسخه اندروید) و همانطور که از نامش پیداست، مخصوص گرفتن عکس‌های سلفی است. این برنامه یک عکاس خودکار است که هنگامی که کابر در حالت سلفی گرفتن قرار می‌گیرد، از وی فریم‌های سیاه و سفید می‌گیرد. هر زمان که کاربر در مقابل دوربین سلفی بی حرکت می‌شود، یک عکس جدید گرفته می‌شود. نتیجه نهایی، چندین عکس است که به نظر می‌آید پشت سر هم گرفته شده است. اما اینکه چرا عکس‌ها فقط به صورت سیاه و سفید ثبت می‌شوند، جای سوال است! خوشبختامه این برنامه هم برای پلت فرم آی‌او‌اس و هم اندروید قابل دسترسی است.

سومین برنامه Scrubbies نام دارد که مخصوص ویدیوست. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا سرعت و جهت ویدیو را تغییر داده و یا یک ویدیوی تکرار شونده –  looping videos – خلق کنید. برخلاف دیگر برنامه‌های looping مانند Boomerang اینستاگرام، Scrubbies به شما این امکان را می‌دهد تا در تولید این سبک جدید و ریمیکس ویدیو، شخصا مشارکت داشته باشید. کاربر در این برنامه می‌تواند مانند یک دی جی عمل کند( عبارتی که خود گوگل از آن استفاده کرده)، با حرکت یک انگشت ویدیو پخش می‌شود و با حرکت دو انگشت هم زمان،  قسمت‌های تکرار شونده ویدیو برای ثبت و به اشتراک گذاری انتخاب می‌شوند.

Scrubbies تنها برای دستگاه‌های آی‌او‌اس طراحی شده است.

این اولین باری نیست که گوگل برنامه‌های تجربی عکاسی عرضه می‌کند. محققان این شرکت برنامه‌ای تحت عنوان Motion Stills را طراحی کردند که قادر است عکس‌ها با فرمت Live در پلت فرم آی‌او‌اس را طبق دلخواه کاربر تغییر دهد، همچنین برای پلت فرم اندروید نیز برنامه‌های متعددی ساخته شده که امکان ضبط ویدیو با تکنیک‌های متفاوت و یا ثبت عکس‌هایی با قابلیت به اشتراک گذاری متفاوت را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که تکنولوژی ادیت عکس‌های Live، مشابه آن چه در آی‌او‌اس وجود دارد،  برای برنامه Google Photo نیز عرضه شده است.

به عبارت دیگر، قابلیت‌هایی که تمام این برنامه‌های تجربی ارائه می‌دهد ممکن است در آخر سر از Google Photos درآورد. گوگل همچنین اعلام کرده است که این سه برنامه، اولین سری از برنامه‌های آزمایشی Appsperiment هستند و برنامه‌های دیگری نیز در این سبک در راه‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا