تکنولوژی

شناسایی کاربران فیس‌بوک از طریق آپلود عکس

فیس بوک به زودی از شما خواهد خواست تا عکسی از خودتان آپلود کنید تامطمئن شود شما یک بات نیستید. 

این شرکت به دنبال استفاده از نوعی کپچا است تا تشخیص دهد کاربر یک شخص واقعی است. اسکرین شاتی که یک کاربر در این زمینه منتشر کرده نشان میدهد فیس‌بوک از او درخواست کرده تا عکس خود را آپلود کند تا این شبکه اجتماعی مطمئن شود یک شخص تقاضای ورود به سایت را داده است. فیس‌بوک پس از مطمئن شدن از حضور یک شخص در پشت کامپیوتر عکس مورد نظر را از روی سرور خود حذف می‌کند. 

یک سخنگوی فیس‌بوک در این زمینه به سایت WIRED گفته است که تشخیص هویت از طریق عکس کمک می‌کند تا این شرکت رفتارهای مشکوک را شناسایی کند و در نهایت امنیت این سیستم ارتقا پیدا کند. فیس‌بوک به زودی در هنگام ایجاد یک اکانت، ارسال درخواست دوستی، پرداخت آگهی و یا ویرایش یک آگهی درخواست ارسال عکس را به کاربر ارایه می‌کند. 

با این حال به گفته سخنگوی فیس‌بوک تشخیص هویت از طریق عکس تنها یکی از چندین راه تشخیص کاربر از بات است. 

سیستم شناسایی تشخیص چهره به مرور در حال استفاده بیشتر توسط شرکتهای تکنولوژی است. فیس‌آی‌دی اپل یکی از مهمترین تکنولوژی‌های به کار رفته در آیفون ۱۰ است که کاربران از طریق آن قادر به باز کردن قفل گوشی خود می‌شوند. در تصویری که در توییتر منتشر شده نشان میدهد که فیس‌بوک اکانت کاربر را به طور موقت مسدود کرده تا  عکس او مورد بررسی قرار گیرد. در پیغامی که در این زمینه در فیس‌بوک منتشر شده آمده که فیس‌بوک در حال حاضر اجازه ورود به شما را نمی‌دهد فیس‌بوک در حال بررسی تصویر شماست و به زودی شما را مطلع خواهیم کرد.  

گفته می‌شود که فیس‌بوک از ماه آوریل امسال این مدل بررسی تصویری کاربرانش را آغاز کرده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫105 دیدگاه ها

  1. سلام قربان شاید مربو بشما نباشد ولی خواهش میکنم جواب منرا ذبدهید لطفا عکسعایم را از فایلش اپتود نمیکند ایا در صورتیکه چند ماه چیش اینکار را میکرد ایا اشکال شخت افزاریست یا قابی جل است من بلد تیستم با تشکر فراوان

  2. سلام من عكس اپلود كردم تو فيسبوك نرفت بعد همين عكس بالا گذاشتيدو داد ومن دوباره عكس قبل كه اپلود كردم گذاشتم والان٤ روزه بالا نمياد رمزو پسفوردو ميزنم ميگه باشما تماس گرفته ميشود تاييد ميزنمو مياد دوباره از اول

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا