تکنولوژی

جدیدترین روبات انسان نمای تویوتا

شرکت تویوتا روبات T-HR3، سومین نسل از روبات انسان نمای خود را معرفی کرد که قادر است حرکات اپراتور را تقلید کند. کاربر یا هدایت‌گر این روبات یک جفت دستکش و هدست واقعیت مجازی HTC Vive را می‌پوشد که به دوربین‌هایی متصل هستند تا کاربرحرکات روبات را ببیند. روبات T-HR3، 1.54 متر قد و 75 کیلوگرم وزن دارد و با هدف کمک به انسا‌ها در شرایط مختلف طراحی شده است. طبق گفته شرکت تویوتا، شرایطی که این روبات به کار می‌آید عبارتند از انجام امور منزل، استفاده در مراکز پزشکی یا ساخت وساز، استفاده در مناطق فاجعه دیده و یا حتی استفاده در فضا.

اپراتور یا هدایت‌گر این روبات، با استفاده از سیستمی به نام Master Maneuvering System (MMS) قادر است تا تمام قسمت‌های روبات را تحت کنترل خود داشته باشد. 16 مودال torque servo روی صندلی کاربر، سنسورهای حرکتی روی پاهای روبات و 26 موتور به روی مفصل‌های آن قرار دارند.

با حرکت کاربر سیستم MMS سیگنال‌هایی به 29 قسمت از بدن روبات ارسال می‌کند (که 10 انگشت روبات هم جرو این مناطق است) و روبات حرکت می‌کند. اپراتور می‌تواند روبات را به سمت جلو، عقب، چپ و راست حرکت دهد و یا در حالیکه روی صندلی نشسته است، به روبات دستور راه رفتن بدهد. این روبات سیستم کنترل بالانس دارد و اگر با شی‌ایی برخورد کند، می‌تواند بالانس خود را حفظ کند. به علاوه، “فشار” را نیز می‌توان به روبات انتقال داد و همانطور که در ویدیو می‌بینید، روبات کاملا آرام یک توپ بادکنک مانند را می‌گیرد.

Akifumi Tamaoki، مدیرعامل بخش روبات سازی شرکت تویوتا می‌گوید اعضای تیم The Partner Robot، روبات  T-HR3را به صورتی طراحی کرده‌اند که کاملا به صورت دوستانه به کمک انسان‌ها می‌آید تا آنها را در زندگی روزمره یاری کند. تکنولوژی اصلی استفاده شده در این روبات می‌تواند برای توسعه و پیشرفت‌های آتی در این حوزه، بسیار کمک کننده باشد.

روبات T-HR3 در نمایشگاه بین‌المللی روبات‌ها در توکیو که از تاریخ 29 نوامبر تا دوم دسامبر سال جاری برگزار می‌شود، به نمایش در خواهد آمد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا