تکنولوژی

ارائه اینترنت ۵۰ مگابیتی به مسافرین پروازهای امارات

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که با شرکت مخابرات ماهواره‌ای برتانیایی Inmarsat Global Express (GX) قراردادی امضا کرده است و قرار است اینترنت وای فای با سرعت حداکثر 50 مگابیت بر ثانیه را در داخل پروازهای خود ارائه دهد.

طبق این قرارداد، پروازهای بوئینگ 777X هواپیمایی امارات، به تکنولوژی اینترنتی جدید مجهز خواهند شد که این تکنولوژی مختص سال 2020 است. این شرکت، 150 بوئینگ 777X و همچنین 165 هواپیمای 777s دارد. طبق اعلام امارات، این شرکت طی سال‌های اخیر بیش از 200 میلیون دلار برای برقراری اینترنت پر سرعت در داخل هواپیماهای خود و حین پرواز مسافران، خرج کرده است و در هر ماه بیش از 800 هزار مسافر از سیستم وای فای ارائه شده توسط این شرکت استفاده می‌کنند.

 امارات در بیانیه خود اعلام کرد:« با همکاری و سرمایه گذاری هنگفت شرکت‌های امارات، Thales و Inmarsat و سرمایه گذاری هنگفت به روی نسل جدید از اینترنت، تصمیم داریم تا بهترین خدمات اینترنتی در حین پرواز را به مشتریان و مسافران خود ارائه دهیم.»

 در حال حاضر، شرکت امارات برای مسافران همیشگی بخش‌های فرست کلس و بیزنس کلس، اینترنت پرسرعت نامحدود ارائه می‌کند و مسافران قسمت اکونومی این هواپیمایی از اینترنت با سرعت 20MB استفاده می‌کنند که باید قبل از استفاده، بهای آن را پرداخت کنند.

در تمامی هواپیمایی که به این قابلیت مجهز خواهند شد، یک انتن ماهواره‌ای به همراه چندین اکسس پوینت تعبیه خواهد شد. با کمک اکسس پوینت‌های تعبیه شده، تمامی مسافران بدون استثنا از یک سیگنال ثابت اینترنت بهره خواهند برد.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا