تکنولوژی

اولین خودروی بدون راننده نیسان آزمایش شد

کمپانی ژاپنی نیسان به تازگی اعلام کرد که تکنولوژی به کاررفته در خودروهای بدون راننده جدید این شرکت، ProPILOT نام دارد. این تکنولوژی، سیستم اتوماتیکی است که البته با وجود داشتن توانایی‌های منحصر به فرد اما باعث بی‌نیازی کامل خودرو از راننده نمی‌شود و فقط به عنوان دستیار راننده در خودروهای جدید شرکت نیسان به کارگرفته شده است. نیسان جدیدترین نسخه از تکنولوژی ProPILOT را در خودروی اینفینیتی (Infinity) سدان مدل Q50 به‌کارگرفته است. این سیستم با استفاده از 12 سونار، 12 دوربین، 9 رادار، 6 اسکنر لیزری و تکنولژی مسیریابی جدید خودرو را کنترل می‌کند و در مسیر حرکت خود موانع مختلف را تشخیص داده و از برخورد با آنها در لحظه جلوگیری می‌کند.

خودروی تست شده شرکت نیسان با استفاده از ProPILOT توانست بدون نیاز به راننده مسیر نعیین شده را طی کند و راننده و سرنشینان را با سلامت به مقصد برساند. نیسان ادعا می‌کند که این تکنولوژی احساس حضور یک راننده مطمئن در پشت فرمان را به سرنشینان منتقل می‌کند و در طول مسیر به آنها اطمینان خاطر کامل می‌دهد. قرار است به زودی از این تکنولوژی در خودروهای مدل LEAF، Rogue SUV 2018، Serena و X-Trail شرکت نیسان استفاده شود. با این حال، همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، این تکنولوژی فعلا وظیفه کنترل سرعت و حفظ فاصله خودرو با خودروهای جلویی و همچنین قرار دادن خودرو در بین خطوط و توجه به علائم جاده‌ای را برعهده دارد.

تشخیص نقاط کور هم یکی دیگر از دیگر از ویژگی‌های کاربردی این سیستم است. نیسان امیدوار است نسل جدید تکنولوژی ProPILOT تا سال 2020 به صورت انبوه در خودروهای این شرکت استفاده شود. «تاکائو آسامی» معاون ارشد شرکت نیسان می‌گوید: «در حال حاضر نبوغ و خلاقیت در متن تمامی فعالیت‌های شرکت نیسان قرار دارد. خودروی شرکت نیسان که با استفاده از تکنولوژی ProPILOT در خیابان‌ها آزمایش شد، قرار است تا سال 2020 در اختیار خریداران خودروهای کمپانی نیسان در سراسر دنیا قرار بگیرد. اجرای آزمایشی موفق امروز، نشانگر موفقیت شرکت نیسان در تولید خودروهای تمام اتوماتیک و بدون راننده در آینده نزدیک و برای مردم سراسر دنیا است».

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا